פרסום ראשון: חברות התקשורת "סלקום" ו-"הוט" נמצאות כבר תקופה ארוכה במגעים מתקדמים לאחד את פעילותן. חברות התקשורת נמצאות במצב קשה ובחלקן אף מפסידות מאות מיליוני שקלים - בעיקר בעקבות הפעילות בשוק הסלולר שבו המחירים נמצאים במגמה של ירידה.
אם יצליחו להגיע להסכם יצטרכו החברות לקבל אישור גם ממשרד התקשורת שכבר הודיע שיראה הצעות למיזוגים באופן חיובי - מהצד השני, החשש העיקרי ממיזוג הוא פגיעה בתחרות גם בשוק הטלוויזיה.
מנכ"לית קבוצת הוט, טל גרנות-גולדשטיין, התייחסה לפני כשבועיים בוועידת המשפיעים של חדשות 12 לעתידו של עולם התקשורת. "ללא מיזוגים, שוק התקשורת בישראל לא יוכל לעמוד בהשקעות הנדרשות למשק מודרני", אמרה. "יש צורך בשינוי מבני מהותי בין קבוצות התקשורת - מיזוגים הם התשתית".
גרנות-גולדשטיין הוסיפה כי "במצב השוק היום, כאשר הכנסות חברות התקשורת נשחקות, יש צורך בשינוי מבני משמעותי בשוק - מיזוגים הם התשתית לעמידה באתגר הלאומי הזה, ויש בכוחם לעודד חדשנות, לייצר שינוי, להגדיל את מקומות התעסוקה ולחזק את הכלכלה הישראלית".
כיום מחזיקה חברת סלקום סלולר בכ-2,745,000 מנויים שאליהם מצטרפים עוד כ-240 אלף מנויים של סלקום TV. נכון למאי 2018 שירות הטלוויזיה של הוט החזיק 781 אלף מנויים ועוד כ-1.3 מיליון בסלולר.
בחודש מאי האחרון פורסמו דוחות כספיים די פושרים לקבוצת הוט ברבעון הראשון של 2019. באותו הרבעון הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-959 מיליון שקל - שחיקה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהם ירידה של 46 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח לפני הפחתות ומסים) ברבעון הראשון נשחקה בצורה דרמטית לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמה ב-350 מיליון שקל, ירידה של 23.2%, ובמספרים ירידה של 106 מיליון שקל.
לפני כחודש וחצי פורסמו דוחות סלקום, לפיהם לצד הפסדיה בסך 35 מיליון שקלים, סלקום TV ממשיכה אף היא לצמוח ומספר מנויה עמד בסוף הרבעון השני של השנה על 239 אלף. בסך הכל 2 החברות הללו רשמו צמיחה של 31 אלף בתי אב ב-3 חודשים.
מסלקום נמסר: אין מגעים כלשהם למיזוג או שיתוף פעולה בין חברת סלקום להוט.
מחברת הוט לא נמסרה תגובה.