"הפרטיות והביטחון של אנשים הם הדברים הכי חשוב שיש, ואנחנו מצטערים שזה קרה", כך במילים האלו הגיב מארק צוקרברג לפני שבועיים על פרצת האבטחה החמורה ביותר שהייתה לפייסבוק. אז מול עיתונאים, מבלי לתת תשובות, פשוט התנצל המיליארדר, על דליפת מידע של בין 50 ל-90 מיליון משתמשים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
למה בין 50 ל-90 מיליון?
שבועיים חלפו והחברה עדיין לא מחזירה למשתמשים תשובות.
שבועיים חלפו ואנחנו לא יודעים מי עומד מאחורי הפרצה.
שבועיים חלפו ועדיין אין לנו מושג איזה מידע בדיוק נלקח מהמשתמשים.
שבועיים חלפו ואנחנו עדיין לא יודעים מה המספר המדויק של הנפגעים שההאקרים הצליחו להשיג שליטה מלאה על החשבון שלהם ולעשות בו כרצונם. 50 מיליון חשבונות? 70 מיליון חשבונות? 90 מיליון? אולי יותר.
שבועיים חלפו ואנחנו עדיין לא יודעים האם אותם פורצים הצליחו להשיג גישה גם לאפליקציות אחרות שאליהן אנחנו נכנסים באמצעות חשבון הפייסבוק שלנו כמו אינסטגרם, מסנג'ר, וויז, ספוטיפיי, טינדר וכנראה עוד רבות.
שבועיים חלפו מאז פרצת הענק שמגיעה אחרי עוד פרשה - דליפת המידע של קיימברידג' אנלטיקה. אז הבטיח לנו צוקרברג בשימוע בקונגרס האמריקני שייתקן, שיישמור על המידע שלנו ושברשת החברתית יהיו יותר שקופים. אבל שבועיים חלפו מאז הפרצה ההיא ואנחנו עדיין לא קיבלנו תשובות.
אבל מצד שני, אנחנו האשמים. מרד צרכנים לא ראינו. זמן השימוש שלנו בפייסבוק כמעט ללא שינוי, עדיין לוחצים על כפתור הלייק ומשתפים פוסטים. הכסף הגדול, שמגיע בעיקר מהפרטים אישיים והעדפות שלנו, ממשיך לזרום לכיסים השמנים ממילא של צוקרברג וחבורתו.
שבועיים חלפו, מה כן קיבלנו מצוקרברג ופייסבוק?
גאדג'ט חדש של החברה - מצלמה חכמה הישר לתוך הבית, מעוז הפרטיות. המוצר הראשון שפייסבוק בונה בעצמה: מסך של עשרה אינץ' עם רמקול, מיקרופונים ומצלמה שיודעת לעקוב אחריכם, כדי שחלילה לא תצאו מהפריים. כל זה מתחבר כמובן לאפליקצייה של פייסבוק - המסנג'ר, אותה אפליקציה שלפני שבועיים הייתה חשופה להאקרים.
שבועיים חלפו מאז אחת מפרצות האבטחה הגדולות בתולדות האינטרנט, פייסבוק לא נותנת לנו תשובות, להפך היא רוצה להיכנס לנו עמוק יותר לתוך החיים. הטלפון כבר לא מספיק - עכשיו גם מוצר לבית שלנו.
אבל היי! אפשר להירגע, המצלמה החכמה של החברה מגיעה עם כיסוי פלסטיק למצלמה.