מעבר לשיקולי הנוחות, הקנייה באינטרנט נועדה גם לחסוך לנו כסף, אבל יש תחום שבו מי שקונה באינטרנט משלם יותר - הקולנוע. לפי נתוני חברת "שבא" לסליקת אשראי, כ-50% מהעסקאות בבתי הקולנוע והתיאטראות נעשו השנה דרך האינטרנט ולא בקופה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
רשתות הקולנוע מנצלות את זה וגובות עמלה של ארבעה שקלים לפחות על כל כרטיס. הרשתות טוענות שזה הכרחי כדי לתחזק את מערכות המחשוב, אבל הרשות להגנת הצרכן קבעה שהעמלה הזו נובעת מכך שאין תחרות בתחום.
לפי מחקר של צ'מנסקי בן שחר, בישראל יש שלושה שחקנים גדולים ששולטים בכ-83% מהשוק: חברת תיאטראות ישראל, המחזיקה ב"יס פלאנט" וב"רב חן", שולטת ב-34% מהשוק, "גלובוס מקס" מחזיקה בנתח של 25% וסינמה סיטי עם 24% מהשוק.
החגיגה שלהם על חשבוננו אמורה הייתה להסתיים: בחודש יולי האחרון עברה בקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק לביטול העמלות לרכישת כרטיסים באינטרנט. שר הכלכלה אלי כהן אמר שמדובר בצעד להגנה על הצרכן, אלא שבעלי רשתות הקולנוע נעמדו על הרגליים האחוריות ואיימו שיעלו מחירים.
כעת מתברר שהם בכל זאת מצליחים להבין שהגיע הזמן לשינוי. בפגישה טעונה שנערכה בין ראשי הרשתות למשרדי הכלכלה והתרבות, הציעו בחברות לבטל את העמלה על קנייה באינטרנט, אבל רק מרכישת כרטיס שלישי ומעלה.
אולם בהתחשב בזה שהעסקה הממוצעת היא של שני כרטיסים בלבד, רוב הצרכנים ימשיכו לשלם את העמלה. עכשיו נחכה לראות האם מקבלי ההחלטות יקבלו את ההצעה הזאת או ימשיכו במאבק על הכיס שלנו הצרכנים.