ועדת ביטון לא מציעה תיקון של עוול היסטורי, אלא החמצה של הזדמנות לעשות זאת. הדוח שטחי, מכעיס ומאכזב - ולמרות שהסבירו לי ש-100 אנשים עבדו עליו בתתי ועדות, אם אלה התוצאות אני עדיין מאמינה שהוא נעשה בצורה רשלנית.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
העובדה שצריך להכניס את הנראטיב המזרחי לתוך תכנית הלימודים היא כל כך ברורה, שכל אחד חייב לשאול את עצמו "איך לא עשו את זה קודם?" - ואכן, ניסו לעשות זאת בעבר, עם הכנסת טקסטים של משוררים מזרחיים לתכנית הלימודים, למשל - אבל זה לא מספיק.
אבל מה עשתה הוועדה? ראשית, נתנה לביקורים בקברי צדיקים "להשתרבב" לדוח, אך מעבר לכך מה אומרים חברי הוועדה? יש "עמוד האש" לאשכנזים? נעשה גם למזרחים!; יש ביקורים לפולין? נבקר גם במרוקו!; יש מוזיאונים של היסטוריה אשכנזית? נקים מוזיאונים חדשים!
זו שטות. צריך לשלב: כשמספרים בשיעור על הקמת התנועה הציונית באירופה, לספר גם על הביטוי שלה במדינות צפון אפריקה; כשמלמדים על הקיבוצים, ללמד גם על עיירות הפיתוח והמעברות. החינוך צריך להיות אינטגרלי.
מדברים בדוח על לימודים בהיקף של שלוש יחידות לימוד ב"לימודי המזרח". אני לא רוצה דבר כזה - אני רוצה לימודי ההיסטוריה. צריך להטמיע את העובדות אלה בתוך אלה, לא לעשות עבודה שטחית, מזלזלת ועלובה.