גוגל (צילום: רויטרס, חדשות)
לא תודה, נסתדר לבד | צילום: רויטרס, חדשות

בגדול, בגוגל מאוד רוצים לעזור לנו בחיים. עד היום הם הספיקו לעשות מהפכה בחייהם של מיליונים ברחבי העולם, שלא יכולים לדמיין יום בלי גוגל, אבל להם זה לא מספיק. הם רוצים לעזור יותר.

לעדכונים נוספים ולהעברת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

אתמול נערך אירוע המפתחים השנתי של החברה. בין היתר הציגו שם ה-Google home - הגרסה שלהם לעוזרת אישית. היא בכל מקום, העוזרת: במטבח, משמיעה לנו את המוסיקה החביבה עלינו בזמן שאנחנו מכינים קפה בבוקר; בחדרי הילדים, משקימה בעדינות ומדליקה את האור אצל הקטן כשהוא לא קופץ מהמיטה; אפילו בחדר השינה, כדי שתוכל לעזור בכל שעה: להודיע על שינויים במועד הטיסה, לתאם פגישות ולבצע הזמנות במסעדות. כל שנבקש, בקול רם וברור, לו יהי.

אחר כך הציגו את אפליקציית המסנג'ר החדשה. כן, עוד אחת. וגם היא, מאוד רוצה לעזור כל הזמן. הפעם הלכו על שירות מסרים מיידים, שלומד במהלך הזמן ואמור להפוך שיחות ליעילות יותר. כך למשל, כשמישהו שולח תמונה: המסנג'ר החדש - יידע לזהות אם התגובה המתאימה היא "וואו איזה מתוק" או "אמאל'ה איפה צילמת את זה?".

עידו סולומון (צילום: חדשות 2)
גוגל - לא רוצה עזרה | צילום: חדשות 2

זה פיצ'ר חמוד, אבל בגוגל רוצים ממש לעזור. אז הם גם מרשים לעצמם להידחף לשיחה. ואם ננהל דיאלוג עם חבר על ארוחת צהריים, האפליקציה תציע, בעדינות, רשימה של מסעדות איטלקיות מומלצות באזור, כי היא יודעת שזה מה שאנחנו אוהבים. מושלם. מרוב רצון אלטרואיסטי בלתי ניתן לכיבוש לעזור, לעזור, לעזור - אפשר גם לנהל שיחות עם היישומון. לשאול אם הם ניצחו בסוף? והוא כבר ידע שהתכוונו להפועל ב"ש ולא למכבי ת"א - או ההפך. איזה כיף.

כמויות המידע שגוגל עומדת לקבל אליו גישה כמעט לא נתפסת. כבר היום אין הרבה פינות בחיים שלנו שגוגל או פייסבוק לא נמצאות בהן, שואבות מידע, מנתחות ועושות בו שימוש: בין אם זה כדי לשכלל את השירותים שאנחנו מקבלים מהם ובין - וזה העיקר כי גוגל זה ביזנס - למכור אותו בכסף טוב למפרסמים.

19 מיליארד דולר הכנסות מפרסום רק בשנה שעברה. מי אמר שהמפרסמים הם הלקוח היחיד? בעתיד הקרוב גוגל תזכה לשדרג מאוד את היכולת שלה לפלח כל משתמש, להיכנס לו לתחתונים - תרתי משמע. אז - שיהיה לנו בהצלחה.