מוכנים להסביר לי את הטיעון המשונה הזה של ראשי פרטנר שהם קשורים לפראנס טלקום רק במותג אורנג'? הדגש כמובן על המילה "רק", כי הרי מה לחברה מסחרית ולמותג שמייצג אותה, בארץ ובעולם, מ-1998 - כלומר ב-17 השנים האחרונות, אה? מותג שהושקעו בו, כפי שטוענים מנהלי פרטנר עצמם - היוצא והנכנס, רומנו ובנבנישתי - מאות מיליוני אירו במהלך השנים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
עכשיו פרטנר מנסה לשכנע אותנו שהיא יכולה לוותר על אורנג' כבר מחר אם "יבוא לה" - כפי ש"בא", מתברר, למנכ"ל אורנג' העולמית סטפן רישאר. זה כמובן אוויר חם ללא כל כיסוי, שמטרתו למנוע נטישת לקוחות בעלי אגו לאומי רגיש במיוחד, וכאלה אני חושד שלא חסרים, במיוחד בשוק תחרותי וחסר סנטימנטים כמו שוק הסלולר הישראלי.
אם משחקים במגרש השיקולים הכספיים, פרטנר לא יכולה לצאת מאורנג' מחר, ממש כפי שפראנס טלקום, בעלת המותג אורנג', לא יכולה לצאת מפרטנר ומישראל. מי שתצא ראשונה, תפסיד הרבה כסף. וזה, כנראה, עדיין חשוב יותר מכל שיקול אחר.
במקרה לפנינו מומלץ להתבונן במעשים במקום להקשיב למילים. יותר נכון, בהיעדרם של מעשים. מנכ"ל אורנג' דיבר - ולא עשה בינתיים כלום. ראשי פרטנר דיברו לא מעט - ומה עשו? כולם "בוחנים", "שוקלים", "מעריכים" - אבל לא ממש מעוניינים בגט כריתות. הם מקווים שנחשוב שהם רצינים, לאומיים, ערכיים - ושלא נשים לב שהם רק מדברים.
פרטנר, עם זאת, לא יכולה להרשות לעצמה להסתפק במילים. היא צריכה לנסות להוציא מפראנס טלקום ואורנג' פיצוי כלשהו - ולהיפרד מהן במהירות האפשרית. במונחים ישראליים, אורנג' הוא מותג נשרף לנגד עינינו, שאולי יישרף לחלוטין בקרוב. כדאי להנהגת פרטנר להביא זאת בחשבון בתרחישי הפעולה שהיא לבטח מתכננת ממש ברגעים אלה.
הכותב הוא מעורכי אתר גלובס