שעות ארוכות אחרי שאירעה התקלה הגדולה בפלאפון, קיים מנכ"ל החברה מסיבת עיתונאים קצרה ובה הסביר על התקלה באופן כללי למדי. לכן ביקשנו לארח אותו הערב ב"תכנית חיסכון".
לעדכונים נוספים ולהעברת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
כרגע נראה שבכל התקלה הזאת ישנם שני כשלים גדולים - תקשורתי והנדסי. מבחינה תקשורתית, התקלה החלה בערך בשבע בבוקר, והחברה הסתפקה עד אחר הצהריים בהוצאה של הודעות לקוניות לתקשורת. גם מסיבת העיתונאים של מנכ"ל החברה הייתה קצת חיוורת.
איפה בכירי החברה שיסתערו על כל אולפן טלוויזיה או אולפן רדיו? יש להם שלושה מיליון לקוחות שנמצאים היום בדממה. צריך לעדכן אותם בכל רגע, ולא רק בהודעות לעיתונות - ואת זה חברת פלאפון לא עשתה.
לכן, רצינו לקיים עמו ריאיון מסודר, כדי לנסות ולהבין קצת יותר על הסיבות לניתוקם של כמעט שלושה מיליון לקוחות החל משעות הבוקר. אלא שמנכ"ל החברה סירב. אבל העובדה שבפלאפון לא מספקים תשובות, לא אומרת שאנחנו לא נשאל את השאלות הקשות.
רוב השאלות שרצינו לשאול הן על הכשל ההנדסי: מדוע גנרטור החירום לא פעל? כיצד ייתכן שהחשמל עובר דרך חדר אחד? הרי מומחים שאיתם דיברנו אומרים שלמתג מרכזי כל כך, מן הראוי שיגיע חשמל מכמה נקודות ולא רק מחדר אחד.
וישנן עוד שאלות: מדוע תיקון התקלה ארך זמן רב כל כך ועדיין יש לקוחות מנותקים? ומדוע בכירי החברה נמנעו מלעדכן את הלקוחות במהלך היום? אלו השאלות - בינתיים ללא תשובות מלאות.