אהוד אולמרט לא היה מוכן למפגש הראשון שלו עם התקשורת סביב פרשת הולילנד. הכתבים הצליחו להפתיע את ראש הממשלה לשעבר בכניסה למעלית חדר האוכל, ובאינטראקציה הספונטנית הזו יש תחושה שלאולמרט יש הרבה מה להסתיר.
אנשים שנמצאים במצוקה רגשית מרבים להשתמש בתנועות 'קאט אוף'. ה'קאט אוף' מיועד לחתוך את הקשר עם הקהל ולקבל שברירי רגעים של פרטיות. אל מול הלחץ התקשורתי המפתיע, אולמרט מנסה לשמור על זכות השתיקה ולשם כך נעזר במספר צורות של 'קאט אוף': הגוף שלו מכונס; הוא משפיל את הראש; בוהה בנקודות דמיוניות לפרקי זמן ממושכים כדי לא ליצור קשר עין; ובסוף הוא לא מצליח להתאפק ונוקט באקט אלים יחסית של 'קאט אוף' ומכסה בידו את המצלמה.
הוא לא יכול לסבול את נוכחותה של התקשורת שמטרידה את פרטיותו בטרם הספיק לתכנן ולעבד את תגובתו, והוא אף אומר זאת להלר במילים: "אתה מטריד אותי".
בראיון מאורגן יותר, בטוח יותר, אולמרט נשאל מה הוא אומר על ההתרחשויות בארץ, ובמהלך תשובתו הקצרה הוא מסיט את העיניים במהירות שמאלה ולמעלה 8-7 פעמים. ההתנהלות הכללית של אולמרט תקינה אבל העיניים שלו מרבות לברוח הצידה והגבות מתרוממות לעיתים קרובות בפליאה. השילוב בין הפליאה שמשדרת היתממות לבין העיניים שבורחות מקשר, מעוררת תחושה שהוא מורח אותנו ומסתיר מידע.
אולמרט אומר "מעולם לא לקחתי" אבל הגוף מספר סיפור אחר
מיד עם שובו לארץ אולמרט נדרש לתקן גם את הרושם של הראיון הזה. הוא עושה זאת על-ידי ניסיון ליצור שליטה מלאה בסיטואציה - הוא מדבר ישירות לאומה, אין מראיין ואין אפשרות לשאול שאלות.
אולמרט הודרך להביט ישירות למצלמה ולומר לנו - ללא מתווכים - שמעולם לא קיבל שוחד. קצת מזכיר את ביל קלינטון בפרשת מוניקה לוינסקי, שהסתכל לנו בעיניים ואמר שלא עשה סקס עם האישה הזאת.
אלא שאולמרט פחות משוכלל מקלינטון: הוא נראה רגוע באופן כמעט לא-טבעי למצבו; הוא אינו משתמש במחוות ידיים כלל; הוא חובט בפלג הגוף העליון קדימה בניסיון נואש לשכנע את הצופים בצדקתו; הוא מדבר לאט מהרגיל; ובסוף המשפט: 'מעולם לא לקחתי שוחד מאדם', הוא מייצר 'קאט אוף' על-ידי השפלת העיניים. כל אלה מעוררים אצל הצופה את התחושה שלאולמרט יש הרבה מה להסתיר.
מישל שטיין טיר היא מנחה להופעה מול קהל ומצלמה, www.teer.co.il