אז מה היה לנו שם, ב"אם כל ההשקות" כפי שהגדיר אותה מנכ"ל אפל טים קוק, בכנס השנתי של החברה, שנערך בסן פרנסיסקו בפעם ה-25? היו מערכות הפעלה חדשות או מדויק יותר - משודרגות.
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של עידו סולומון
מערכת הפעלה חדשה למק עם שם של פארק (יוסמיטי), ושיפור בשירותי הענן: במייל, אנשי הקשר והיומן (שידרוגים שמאוד מזכירים את מה שמשתמשי ג'ימייל ושאר שירותי גוגל מכירים היטב); סנכרון בין כל מכשירי אפל: תתחיל לכתוב מייל בטלפון, תשלח אותו מהמחשב, תיכנס שיחה באיפון, תענה במחשב. איזה כיף.
גם מערכת ההפעלה של האייפון זכתה לרענון, שדרוג וספרה חדשה: שיפורים במערכת ההודעות (מישהו אמר וואטסאפ?), אפליקציית בריאות, אפילו סירי כבר תבין אותנו טוב יותר. ויש גם שיפורים בחנות האפליקציות, חיבור לבית החכם ועוד כמה פיצ'יפקס.
אה כן, ועוד דבר אחד, היו המון בדיחות על המתחרים. על מיקרוסופוט וביתר תיאבון על האנדרואיד וגוגל. אולי בפעם הראשונה הבדיחות (המצחיקות לעיתים) של חדרי הישיבות מאוחר בלילה, אשכרה נכנסו לנאום הסופי, המתוכנן בקפידה, של המנכ"ל הכי מחושב בעמק הסיליקון. "אם כל ההשקות"? בכנות, קוק, לא מזמן ביקרנו ביריד של יזמים צעירים, בני נוער, בקניון בחיפה, היה יותר מרגש, חדשני ויצירתי.
אז למה אנחנו בכלל מדברים על זה? ולמה כל כך הרבה מילות התפעלות כבר נשפכות וימשיכו גם בזמן הקרוב על הראש המלבין של טים קוק? מאותה סיבה שבכל שנה מחדש יש תורים ליד החנויות של אפל אחרי השקת גרסה חדשה של האייפון, למרות ששום דבר לא באמת התחדש בו מאז הפעם הראשונה.
אפל היא אלופת הבאזז, המותג חזק - אבל לא לעולם חוסן. מישהו צריך להעיר את המוזה של קופרטינו מהשינה והפעם, נשיקה של נסיך על הקבר של סטיב ג'ובס לא תעבוד. הפעם צריך באמת להבריק: מוצר חדש, שירות חדש. או כמו שג'ובס עשה לפחות 3 פעמים, לקחת רעיון קיים אבל לשדרג לו את הצורה ככה שאמא שלו לא תכיר אותו, שלתעשייה שאליה הוא נולד לא תהיה ברירה אלה להמציא את עצמה מחדש (כמו שקרה לתעשיית המוסיקה עם האייפוד, לטלפוניה עם האייפון ולמחשוב האישי עם האייפד). רק אח"כ לארוז את זה יפה-יפה ולקשור עם בדיחות על האנדרואיד.
אפל חברה חזקה, עשירה, שמחזיקה כמה מהמוחות היותר יצירתיים ומנוסים בתעשייה. כפי שהיא הראתה ממש לאחרונה, בקנייה של אוזניות ביטס, היא גם לא מהססת להכניס את היד להר המזומנים שלה ולקנות רעיונות טובים של אנשים אחרים. אבל כדי להחזיק מעמד בטווח הארוך היא תצטרך להתעלות על "אם כל ההשקות". ובאמת, פעם נוספת, להבריק.