בואו נתחיל מהסוף: גוגל פלוס ייכשל. אפילו אם הרשת החברתית החדשה של גוגל היא יהלום טכנולוגי-שיווקי-אנושי - יש 687 מיליון סיבות, או כמה משתמשים שלא רשומים עכשיו בפייסבוק, שלא יתנו לגוגל פלוס לעקוף אותה. כי הטבע האנושי אוהב שינויים הרבה פחות ממה שהוא אוהב חידושים. וגוגל פלוס הוא אולי שינוי, אבל לא כזה חידוש.
גוגל פלוס לא יצליח לקחת את מקומה של פייסבוק, פשוט כי עולם הרשתות החברתיות מזוהה עם פייסבוק. בדיוק כמו שחיפוש מזוהה עם גוגל. וכמו שגוגל לא מאמינה שמישהו יבוא ויגנוב לה בתוך כמה ימים את השלטון בתחום החיפוש, מוטב לה שלא תצפה לעשות בדיוק את אותו דבר למישהו אחר, לא פחות גדול ממנה.
אז אולי לא בתוך כמה ימים. מה עם כמה חודשים, או כמה שנים? אפילו אם מתייחסים ברצינות לסיכוי הדחוק שגוגל פלוס תעקוף את פייסבוק בטווח הארוך, עד שזה יקרה - עולם הרשתות החברתיות כבר לא יהיה כל כך חם. יבוא באזז אחר. כך ש"להיות פייסבוק", כלומר לרכוב בזמן הנכון על הסוס המנצח - את זה ייתכן שאף אחד כבר לא יוכל לעשות בתחום של רשתות חברתיות.
בהחלט ייתכן שהיום שאחרי פייסבוק מתקרב. רק בחודש שעבר היא רשמה לראשונה ירידה במספר המשתמשים בארה"ב, ואולי יותר חשוב מזה - נדמה שהבאזז של הרשתות החברתיות כבר עבר את שיאו. גוגל צריכה לכוון לדבר הבא, לבאזז הבא. ולא שיש לי מושג מהו. אחרת לא הייתי יושב עכשיו וכותב את הטור הזה.