חוק יסוד הממשלה הוא שדה קרב ארוך שנים בין פוליטיקאים לשופטים. זה התחיל בימי ראש הממשלה רבין, שלא רצה לפטר את השרים דרעי ופנחסי – אולם נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרון ברק, הודיע לו כי הוא מחויב לעשות זאת.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בסופו של דבר, קבעה הכנסת כי דינו של ראש ממשלה שונה מדינם של שרים. לפי החקיקה, רק בגלל שאדם אחד החליט להגיש נגדו כתב אישום, אי אפשר לקחת מהעם את היכולת להחליט שמישהו יכהן כראש ממשלה.
אתמול היועץ המשפטי לממשלה עמד והסביר במילים מאוד ברורות שמה שצריך להיות עליון זה החוק. זה נכון לא רק לחוק העונשים, שאוסר על לקיחת שוחד – זה נכון גם לחוק יסוד הממשלה.
אם בבחירות שלישיות 61 מנדטים יתנו לנתניהו את האפשרות להקים ממשלה, ניסיון לקחת את זה ממנו שאמצעות החלטה של היועץ המשפטי זה תאונת רכבות חוקתית; אם ממילא לא יקבל את המנדטים הדרושים, היועץ סתם יבזבז את אמון הציבור במהלך כזה.