זה לא חדש, שחברות האינטרנט, הכבלים והלוויין מסובבות אותנו על האצבע הקטנה. לא חדש, ובכל זאת מעצבן. השיטה החדשה שלהן לסחוט מאיתנו כספים מקוממת במיוחד: התקשרת? ביקשת להתנתק? אין בעיה - אבל חשבונך ימשיך להיות מחויב עד שטכנאי יגיע לנתק אותך רשמית ולאסוף את הממיר - וזה יכול לקחת יום-יומיים, אבל גם חודש, חודשיים ויותר.
בדרך זו עוקפות החברות את החוק בן השנתיים, המחייב אותן לנתק את הלקוח לכל היותר שלושה ימים מיום הבקשה. מבחינתן הן מנתקות אתכם, אין שום בעיה - זאת הרי לא אשמתן שהטכנאי מתעכב. אז זהו - שזאת כן אשמתן, ואם גם אתם נפלתם קורבן לניצול המרגיז הזה, יש מה לעשות.
ב"אמון הציבור" מספרים שעד כה קיבלו עשרות תלונות דומות, ושהפתרון שלהם הוא פשוט לתבוע. בבית המשפט לתביעות קטנות אפשר לקבל פיצוי של עד 10,000 שקל ללא הוכחת נזק, ואם לא נתעצל ונגיש תביעות - אולי הוט, יס והאחרות יקלטו את המסר.