צפיפות כזו של מכוניות חדשות בנמלים ובמחסני היבואנים כבר לא ראו כאן מזמן. על פי הערכות נמצאות בארץ בין 60-100 אלף מכוניות חדשות הממתינות לרוכשים שלמרות שלל המבצעים בסוף השנה לא מיהרו להסתער על הסוכנויות השונות.
לאחר שבשנת 2010 לראשונה שוק הרכב הישראלי עבר את רף 200 אלף הרכבים החדשים שנת 2011 נפתחה בסערה עם ציפיות למכירות של כרבע מיליון מכוניות. במצב הזה אף יבואן לא רצה לפספס את החגיגה הגדולה וכולם מיהרו להזמין מלאים גדולים, אך עד שאלה יוצרו והגיעו בדרך הים לארץ משהו השתנה - הרכישות מצד הלקוחות הפרטיים התמתנו וחברות הליסינג שסובלות ממלאי עצום ללא דורש במגרשי המשומשות שלהן הורידו הילוך וצמצמו רכישות. גם המחאה החברתית, המיתון העולמי והציפיה לשינויים בשוק הרכב בעקבות מספר ועדות הבוחנות את הגורמים הפעילים בשוק הביאו להאטה נוספת.
גורמים בשוק הרכב מעריכים שקצב המכירות במהלך 2012 יהיה מתון באופן משמעותי מזה שהיה כאן בשנה החולפת והערכות מדברות על מספרים שבין 190-200 אלף כלי רכב שצפויים להימכר כאן השנה ובמילים אחרות - כמה ימים לאחר תחילתה של השנה יש בארץ כבר מלאי מכוניות שיספיק לקרוב לחצי שנה.
בשל הזינוק בשערי המטבעות, מרבית היבואנים העלו מחירים בתחילת 2012, אך אם המכירות ימשיכו לדשדש והמכוניות ימשכו להתייבש בנמלים ניתן להעריך שיותר ויותר יבואנים יעניקו כבר כעת, מבלי לשנות את המחיר הרשמי, הנחות נקודתיות לרוכשים באולמות התצוגה או למועדוני לקוחות בשיעור של לפחות חמישה אחוזים.
אבל זה לא הסוף וככל שהיבואנים ימשיכו להיות תקועים עם מלאים גדולים יש להניח שכדי להימנע ממצב שברשותם רכבים הנמצאים בארץ כבר 12 חודשים ומחייבים תשלום מיסים, אגרת רישוי ורישום של היבואן כיד ראשונה ניתן להעריך שהשנה נראה כבר מבצעי מכירות גדולים בתחילת השנה.