שבועות ספורים לפני סיומה של שנת 2011 אפשר לסכם ולציין שהשנה הזו הייתה שנת מהפך בשוק הרכב המקומי. יונדאי הדיחה את מאזדה ששלטה בשוק המקומי ביד רמה מעל לעשור וכבשה את המקום הראשון בטבלאות המכירות. במאזדה תולים את הסיבה המרכזית לירידות במכירות בשער חליפין מאוד בעייתי לין היפני, בליין דגמים ותיק ומצומצם ובבעיות כמו הצונאמי ביפן.
לאחרונה מאזדה גם איבדה את הבכורה בקטגורית הדגם הנמכר ביותר כשטויוטה הדיחה, עם הקורולה (ועם גרסת חמש הדלתות לקורולה – האוריס), את ה-3 מהמקום הראשון בו החזיקה מאז שהוצגה ב-2004.
בנוסף גם סובארו, מלכת ישראל משנות השמונים וראשית שנות התשעים, רשמה שנה לא קלה שדרדרה אותה למקום ה-19 בטבלאות המכירות.
מבט על השוק שבמשך שנים רבות נשלט באופן בולט על ידי מותגים יפניים מציג התחזקות משמעותית של היצרנים הקוריאניים. קיה הגיעה למקום הרביעי בטבלאות המכירות עם זינוק של 80 אחוזים וגם שברולט, שמרבית המכוניות שלה הנמכרות בארץ מגיעות מקוריאה, רשמה התחזקות ולמעשה כיום רבע מכלל המכוניות הנמכרות בישראל הן קוריאניות.