את השיטה הזו למדו רשתות השיווק כבר מזמן. מקיימים מבצעי מחירים אגרסיביים במתחם תחרותי בעיר אחת, ומעלים את המחירים לתושבים במתחם תחרותי פחות בעיר אחרת. אבל אולי תשמחו לדעת שבחודש האחרון, הצטמצם משמעותית הפער בין הסל היקר ביותר לזול ביותר. כך לפי בדיקת סיירת המועצה לצרכנות בחנויות ברחבי הארץ.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
המחיר הנמוך ביותר שנמצא עבור סל של 41 מוצרים הוא בסניף רמי לוי בעכו. גם הממוצע הארצי מציב את הרשת הזו במקום הטוב ביותר. הסלים היקרים ביותר היו דווקא ברשתות העירוניות. כך למשל, המדורג ראשון הוא סניף "סופר באבא" בתל אביב, ואחר כך "טיב טעם" באותה העיר. הרשת העירונית של "טיב טעם" גם יצאה היקרה ביותר בממוצע הכולל.
"במקומות בו הסניף בודד מתחרות, המחירים גבוהים. מנצלים את העובדה שהם כמעט בלעדיים באותו אזור גיאוגרפי", סיפר עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "במקום שיש לידו סניפים של חנויות אחרות, המחירים יורדים פלאים".
חג השבועות מתקרב, והרשתות והחברות עדיין לא יצאו במבצעים המוכרים בתחום החלב. עם זאת, נבדקו חלק מן המחירים של מוצרי החלב, וההפרשים היו גבוהים. בגבינה צהובה פרוסה, נמצא פער של 234 אחוזים באותה העיר. 12 שקלים ביינות ביתן ברעננה, ו-28 שקלים במגה בול.
גם במרגרינה בטעם חמאה נמצא הפרש גדול. ב"כמעט חינם" בקריית אתא ופתח תקווה, היא עלתה 4 שקלים, וב"שופרסל" ברמת גן - 9 וחצי שקלים. שמנת לבישול שעולה כ-8 שקלים ב"ויקטורי" בתל אביב, עולה 16 שקלים ב"קו-אופ" בבית שמש.
"הצרכנים הם המפסידים. אם צרכנים ישוו בעזרת אתר המועצה לצרכנות את המחירים בעמדות המכירה השונות באזור מגוריהם, הם יכולים לחסוך עד 5000 שקלים בשנה" הוסיף עו"ד פלג.