התופעה הזו כבר מוכרת. רשתות השיווק פותחות סניפי ענק במתחמים צפופים, ויוצרות מלחמות מחירים אגרסיביות באותו אזור. התוצאה עבור הלקוחות באותם מתחמים היא חיובית כמובן. המשמעות של התחרות היא ירידת מחירים. אבל התוצאה השלילית היא מחירים גבוהים בסניפים בערים אחרות שמסבסדים את המלחמה הזו.
בדקנו באמצעות סיירת המועצה לצרכנות מה הפערים בין אותם אזורים שבהם התחרות אכזרית, לערים סמוכות. בדקנו סל זהה למשפחה, עם מגוון מוצרי הסופרמרקט, בעל 35 מוצרים. המתחם הראשון שבדקנו הוא בתלפיות בירושלים, שם נמצאים במתחם 6 סניפים של הרשתות השונות. המחיר הממוצע המשותף של "רמי לוי", "מגה בול" ו"שופר-סל דיל" עמד על 411 שקלים. הסל בשאר ירושלים לעומת זאת, היה יקר יותר בעשרה אחוזים, ועלה 450 שקלים בממוצע.
עו"ד אהוד פלג, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, הסביר למה המצב כך, ואמר כי "סניפים שונים של אותה תת-רשת יכולים להיות בפערים של עד 16 אחוזים. בהתחשב במיקום שלהן, כמה חנויות אחרות יש לידם שמייצרות להן תחרות, ואז הן צריכות להחליט להוריד מחירים, או שלא. הצרכנים צריכים לדעת זאת, ולעשות את החשבון איפה כדאי להם לקנות".
במתחם איילון ברמת גן לדוגמה, שבו 4 סניפים שונים של רשתות השיווק, אותו סל עלה 415 שקלים. בשאר הסופרמרקטים שנבדקו ברמת גן, לא כולל המתחם הזה, הסל היה יקר יותר ב-12 אחוזים. במתחם תל חנן בחיפה, מחיר הסל עמד על 412 שקלים, אך בשאר הסניפים אותם בדקנו בעיר המחיר היה 450 שקלים, פער של 9 אחוזים.
גם מתחם הקניות במודיעין הוא אזור קרב ידוע בין הרשתות. הממוצע של הסלים בשבועיים האחרונים בסניפים שבדקנו של "רמי לוי", "שופר סל דיל" ו"מגה בול", עמד על 410 שקלים. השבוע "יינות ביתן" פתחה גם היא סניף במתחם הצפוף, ועוררה תחרות נוספת. אז השיטה כנראה לא תשתנה בעתיד הקרוב. תושבי האזורים התחרותיים ימשיכו ליהנות, אבל רוב הצרכנים ישלמו על כך מחיר גבוה.