התחושה שלנו שכל הבנקים מציעים את אותן עמלות מקבלת היום חיזוק משמעותי. במשך ארבע שנים וחצי חקרה הממונה על ההגבלים העסקיים את הנעשה בבנקים, היום, באופן חריף ותקדימי היא קובעת: מאז שנות ה- 90 התקיימו הסדרים כובלים בין בנק הפועלים, לאומי, דיסקונט, המזרחי והבנק הבינלאומי בעניין העברת מידע הנוגע לעמלות.
השיטה עבדה כך : בנקאים בכירים בחמשת הבנקים העבירו ביניהם מידע לגבי עמלות שנגבות בהווה וכן תיאמו מדיניות לגבי גביית עמלות עתידיות. העברת המידע נעשתה בעיקר באמצעות הטלפון. באופן הזה, קבעו ביניהם הבנקים עמדה מתואמת ולא אפשרו למעשה תחרות ביניהם.
בתדפיסי השיחות האלה נחשף כי הבנקים עירפלו בכוונה את התעריפונים שהם מפרסמים ללקוחות ואפילו תיארו אותם כ"כתובים בסינית" וכאלה שאיש לא יבין אותם.
העברת המידע סייעה לבנקים ביישור קו מול המתחרים ובקביעת רמות תעריפים דומות מאד שמנעו מהלקוחות את הצורך לעבור מבנק לבנק. אף אחד לא נלחם עלינו הלקוחות, להיפך הבנקים רק נלחמו כל הזמן שנקבל תמונה חלקית ודומה מאוד של כל העמלות.
הקביעה הזו של הממונה אינה פלילית , המשמעות המעשית שלה היא שמי שירצה להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים יוכל להשתמש הזו כראיה.
בנק הפועלים מסר בתגובה שהוא דוחה את קביעת הממונה. "הבנק סבור שכל פעולותיו נעשו כדין ויציג עמדתו זו בפני בית המשפט", נמסר. משאר הבנקים טרם נמסרה תגובה.