מהפכת הסלולר? הלחץ המופעל על חברות הסלולר מכיוון המפעילים הווירטואלים החדשים והחברות הבאות שיכנסו לתחום מביא לענף מסלולים מוזלים שאמורים להשאיר את הלקוחות אצלן. אבל בדיקה מעמיקה באותיות הקטנות של אותם מבצעים מגלה לעתים תמונה מעצבנת למידי.
בדיקה של תכנית החיסכון והאתר כמה זה על חבילת CLEAR המוזלת שהשיקה אורנג' מראה שהחבילה לא מתאימה לכל אחד.
לקוח חדש ישלם 100 שקלים בחודש על החבילה הבסיסית ביותר בתוספת משתנה בהתאם למכשיר שיבחר, הוא יהנה מ-120 דקות שיחה והודעות ו-250 מגה גלישה.
אבל שימו לב מה קורה ללקוח קיים שיבקש לעבור לחבילה החדשה בלי לשדרג את המכשיר. אז הוא יאלץ לשלם 120 שקלים בחודש ותוספת תשלום על המכשיר הקיים, כך שבפועל, לחלק מהלקוחות פשוט לא כדאי לעבור למסלול המוזל.
גם בשיחה עם שירות הלקוחות של חברת אורנג' המוקדנית אומרת כי המעבר אינו כדאי:
- מוקדנית: התוכנית עצמה עולה 120 שקלים כולל מע"מ שבאמת היא נורא משתלמת. אבל מיכוון שיש לך תשלומים על המכשיר עוד פעם זה קופץ לך ישר ל-178 שקלים
- לקוח: אז זה לא משתלם?
- מוקדנית: זה לא משתלם לך
בדיקה שערך יושב ראש ועדת הכלכלה בכנסת מראה שברוב המקרים כשהלקוח חורג ממכסת הדקות בחבילות המשולמות מראש, הוא מדבר למשל 1,200 דקות בחבילה של 1,000 דקות בלבד, המחיר על כל דקת חריגה מגיע עד פי שלושה או חמישה ממחיר דקת שיחה בתוך המבצע.
לא דיברתם את כל מכסת הדקות שרכשתם, עדיין תשלמו את מלוא המחיר.
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן אומר כי בוועדת הכלכלה פועלים כדי להכניס גמישות לתקנות: "לא תהיה חבילה של 1,000 דקות או 800 דקות או 600 דקות. החבילה היא לטווח בין 800 דקות ל-1,200 דקות. הצרכן ניזוק מהשיטה של החבילות של מספר דקות מדויקות כי אף אחד לא יכול לעמוד בהן".
חברות הסלולר טוענות כי הדבר נהוג בכל העולם ובכל ענפי המשק. במכון הכושר למשל תשלמו מחיר אחיד ללא כל קשר למספר הפעמים שתלכו אליו בחודש. הצרכנים בינתיים יאלצו להמשיך ולהתחייב על החבילות הקיימות, ואם יחצו את הרף ישלמו והרבה.
>> מהפכת הסלולר של רמי לוי - כמה זה עולה, האם כדאי להצטרף ואיזה מכשירים הוא מוכר? כל הפרטים