מה קורה באימפריית פליבויי של יו הפנר? החברה אומנם הכניסה 292 מיליון דולר במהלך השנה החולפת, אבל סיימה את 2008 בהפסד של 156 מיליון דולר. אתמול, עם פרסום הדוחות הכספיים הקשים, אמר יושב ראש החברה כי פלייבוי פתוחה להצעות רכש ולשינויים ארגוניים.

 

בחודשים האחרונים 55 עובדים פוטרו, שעות העבודה קוצצו והמנכ"לית האגדית, קריסטי, בתו של המייסד הפנר, עזבה את תפקידה אחרי 20 שנה וקיבלה חבילת פיצויים אטרקטיבית בשווי שני מיליון דולר.


אז איך הכל התחיל? מותג פלייבוי נוצר בשנת 1953 כמגזין קטן. מאז ועד היום הפך המותג פלייבוי לאימפריה שמגלגלת מיליארדים בבורסה בניו יורק - מגזינים, מועדונים, ערוצי טלוויזיה, אתרי אינטרנט, בגדים ומה לא.


שנות ה-70 העליזות היו שנות הזהב עבור פלייבוי ובייחוד עבור הפנר- מי שהפך את חלוק המשי האדום, המקטרת וכמובן השפנפנות למושא חלומותיהם של גברים בכל העולם. אבל מאז הולכת החברה ומאבדת ממעמדה, בייחוד בעקבות אתרי הפורנו הרבים שנמצאים באינטרנט ונוגסים ברווחים, וגם המשבר הכלכלי העולמי שגרם לאנשים רבים להפסיק לקנות את המגזין, הבגדים והמוצרים הנלווים.


מניית פלייבוי נמצאת בצניחה מתמדת, ובמהלך השנה האחרונה איבדה יותר מ-80% מערכה.
אם יימצא רוכש, יתבקש יו הפנר לאשר את המכירה. סביר להניח שיעדיף לבצע לפני כן צעדי התייעלות קיצוניים פחות בכדי לנסות ולהציל את מפעל חייו - ולשמור על אחד מהמותגים האמריקנים הוותיקים ביותר בעולם.