אדריכלים ומעצבי פנים רבים מביאים את לקוחותיהם לחנויות שאיתן הם עובדים, על מנת לקבל מהן אחוזים. העמלות שהם מקבלים יכולות להגיע לאלפי שקלים, ומי שמשלם עליהן – אלה הלקוחות. מעבר לעמלה על המכירה, הם מקבלים גם הטבות כמו חופשות בעולם ומוצרי חשמל, וכל זה רק אם יעזרו לחנות לסגור עסקה כמה שיותר גבוהה.
כך יוצא שהמעצב מקבל כסף גם מהלקוח מהחנות, רק על כך שסגרו שם עסקה. "אם למשל נסגרה עסקה של 80 אלף שקלים, מעצבת יכולה לקבל 8 אלף שקלים", סיפרה מוכרת בחנות קרמיקה. "זה יכול היה להיות סכום שהלקוח היה מקבל כהנחה". מוכר אחר המליץ ללקוח לא להגיע עם מעצבת לחנות והסביר: "יש כאלה שגוזרות קופונים".
בחוברת שנשלחה למעצבים ולאדריכלים מחברת "נגב קרמיקה", מצוינים הסכומים המדויקים של עסקאות שעל מעצב לסגור בחנות בכדי לקבל הטבות שונות. העסקאות השונות יזכו את המעצבים בנופש בפאפוס או במלדיביים, חבילת גלישה בסרי לנקה ואף טיול ג'יפים בגיאורגיה.
גם בחברה המתחרה "רצף" יש לא מעט הטבות. מתנות כמו אייפון חדש וחופשות ליעדים שונים ברחבי העולם. בחברות מתעקשים כי ההטבות אינן קשורות למחיר או להנחות שמקבל הלקוח, אלא תלויות בתקציב השיווק של החברה. אך גם התקציב הזה – מגיע מכיסם של הלקוחות.
בארגון מעצבי הפנים מתעקשים שמדובר במצב תקין וכי זו הנורמה. אך הדוגמאות הללו הן רק חלק קטן מההטבות והעמלות שמקבלים מעצבי הפנים והאדריכלים, וזה דבר שצריך לקחת בחשבון כשפונים לקבל את שירותם.
תגובת חברת "נגב קרמיקה": "חברת נגב מובילה את עולם העיצוב בישראל, וככזאת היא פועלת באופן צמוד והדוק עם קהילת האדריכלים והמעצבים".
אל תפספסו את ועידת המשפיעים 2019! נבחרת הכתבים המובילה של ישראל פוגשת את האנשים המשפיעים במדינה! >>> מהרו להירשם עוד היום