כשהנוסע הישראלי מזמין כרטיסי טיסה הוא תמיד ירצה לקבל מושבים מועדפים או תוספות מפנקות במטוס, כאשר פסגת השאיפות היא כמובן השדרוג למחלקת העסקים. חברות התעופה יודעות שהישראלים אוהבים שדרוגים, אבל כשאין מספיק כסף הן מצאו דרכים יצירתיות יותר לחלוב מהנוסע עוד כמה מאות דולרים. חלק מהחברות פתחו מחלקות ביניים, שנקראות "מחלקת תיירים פלוס" או "מחלקת כמעט עסקים".
יעל קטן, מנהלת בריטיש איירווייס בישראל, מספרת שמחלקת הביניים מאפשרת יותר מרחב, יותר מקום לרגליים ותפריט עשיר יותר – ועולה כ-500 דולרים יותר לעומת מחלקת התיירים הצפופה.
יש גם דרכים נוספות לשדרג את הטיסה, מבלי להגיע למחלקת העסקים היקרה. באל-על תקבלו את מושבי החירום במחלקת תיירים ב-39 דולרים בטיסה קצרה לאירופה, וב-59 דולרים ליעדים רחוקים יותר כמו המזרח או ארצות הברית.
המושבים המועדפים ביציאת החירום בטיסות ארקיע עולות 30 דולרים לכיוון, ובלופטנזה ישמרו לנוסעים המתמידים את המושבים המועדפים במחלקת התיירים.
"אפשר להשתדרג מתיירים לתיירים פלוס, להשתדרג עוד יותר למחלקת עסקים, והטופ שבטופ, הדובדבן שבקצפת זו המחלקה הראשונה שלנו", מוסיפה קטן.
חברות התעופה ימשיכו לנסות לפתות את הנוסע הישראלי לטוס איתן ובכמה שיותר כסף, אבל רוב הנוסעים ימשיכו כנראה לטוס במחלקת התיירים, יסתכלו בקנאה על מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה, ויתנחמו בדבר אחד: כולם יגיעו בסוף לאותו המקום.