מה עדיף, או יותר נכון עדיף פחות - נשל נחש ולקט חיות בר בשקית הירקות הקפואים של המותג שלכם, או כוכב על שמטנף באופן מעורר השתאות ושאט נפש כאחד על גרושתו, תוך שאינו מכיר בבנו שלו? תודו, התחרות קשה.
>> סטטיק ובן אל - הסוף: עלייתו ופרידתו של הצמד המוזיקלי הכי מצליח בישראל
על סנפרוסט דיברו ללא הפסקה, אבל מה יהיה כעת על המותג בן אל? האם תהיה לו תקומה? וסטטיק, מה יהיה עליו? יכול להיות שמבחינתו זהו הזמן הנכון לפריצה כמותג נפרד? כי בינינו תהליך הפרידה לא החל היום וגם לא בקלטות של בן אל. כבר זמן רב שסטטיק מסמן לעצמו את הנתיב הנפרד, כמו לדוגמה בקמפיין האחרון שלו לפרטנר - ונראה שהוא זה שירוויח מהמהלך, לבן אל זה יהיה הרבה יותר קשה.
סטטיק ובן אל היו למותג הכי לוהט בפופ הישראלי מאז חברו זה לזה. צריך להודות ביושר שסטטיק ובן אל הביאו לאוויר העולם מותג חדש, אחר בועט, שאולי נראה מוזר לדור המבוגר יותר - אבל היי, כך בדיוק התייחסו גם לצביקה פיק ז"ל עם כל הסייגים המתבקשים. כמותג נבנו סטטיק ובן אל כמכונה משומנת, שידעה למנף כל רגע תהילה לטובת מופעים בפריים טיים של הטלוויזיה, פרסומות למותגים נחשקים כמו מילקי ואפילו ניסיון שכנראה לא צלח לקריירה בינלאומית.
וכל השנים האלה הם היו סטטיק ובן אל. מותג אחד חזק. האחד יוצר, השני מזמר. הדרך הייתה של שניהם יחד, כמותג אחד, חזק ועוצמתי, כזה שגם הצליח לחבר מזרח ומערב.
האם תמו שבע השנים הטובות של שניהם? לגבי בן אל אפשר להניח שיהיה לו קשה לפרוץ מחדש ולשפר את התדמית. שכן, זהו עידן שאינו סלחן לשפה בוטה ומיזוגינית, לא בכל הקשור ליחסים שבינו לבינה ובוודאי שלא בהיבט של אב שאינו מכיר בבנו, תוך שהוא נשמע אחוז אמוק ולא בדיוק פוליטיקלי קורקט בלשון המעטה. לכל אורך השנים האחרונות ניסה בן אל "לברוח" מההקשרים התקשורתיים השליליים של משפחת תבורי. במובן הזה, הוא חזר שנים אחרונה מתדמית כוכב העל החביב והאהוב - והתגלה הצד האחר שבו.
לפעמים חלומות מתרסקים ואם לא הספיקה דרמת הקלטות והפרסומים על יחסים עכורים ביניהם, אמש במופע באילת גם הכוכבים רמזו לסטטיק ובן אל שזה הזמן לסגור את הבאסטה: עמוד קרס בעת הופעה שלהם באילת ופצע שתי נערות.
הבוקר כבר הגיעה הודעת הפרידה, שנראה כי הסירה אבן רחיים כבדה על כתפיו של סטטיק. נכון, גם הפרסומים העסיסיים והאישיים אודות חייו הפרטיים לא בדיוק משרתים אותו, ובכל זאת ישא סיכוי שברח בזמן מהספינה הטובעת. זה רק אומר שהאתגר הכי גדול שיכול להיות בפני מותג נמצא עוד לפניו: להמציא עצמו מחדש.
אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגי; צחר רותם הוא יועץ לשיווק וניהול משברים בזירות הדיגיטל