ענקית הרכב פורד נמצאת בימים אלה במגעים מול יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD למכירת מפעל הייצור בגרמניה – כך לפי הוול-סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, גורמים המצויים בדיונים טוענים כי אנשי החברה עתידים לטוס בשבוע הבא לסין כדי לדון במכירה הפוטנציאלית של מפעל סארלואי, אולם בשלב זה לא ידועים עוד פרטים העסקה עצמה.  

ייצור כלי הרכב במפעל סארלואי שבגרמניה עתיד להסתיים בעוד כשנתיים. כיום, פורד מייצרת במפעל המדובר את דגמי "פוקוס". השיחות עדיין מצויות בשלבים ראשוניים ולא ברור מה סיכויי הצלחתן. "אנחנו בודקים אחר אפשרויות שונות בנוגע לשימוש עתידי באתר" אמר דובר פורד. על פי הדיווחים, החברה הסינית אינה היחידה שנמצאת במגעים עם פורד, והיא בוחנת אפשרויות עם חברות נוספות, בהן מגנא הקנדית. את תגובותיהן של שתי החברות לא ניתן היה להשיג.

 מכירת המפעל מהווה צעד נוסף במסגרת ההמהלך האסטרטגי של פורד באירופה לעבור באופן כמעט מלא לייצור כלי רכב חשמליים. זה יהיה גם צעד חשוב עבור תעשיית המכוניות החשמליות של סין, שהחלה להתרחב לשווקים באירופה.

פורד הודיעה על סיום הייצור במפעל ביוני, שם היא מעסיקה יותר מ-4,500 עובדים. היא הצהירה כי ייצור המכוניות החשמליות שלה יועבר למפעלים בוולנסיה שבספרד ולמפעל בקלן שבגרמניה. BYD היא יצרנית כלי הרכב החשמליים הגדולה בשוק המכוניות החשמליות הסיני, שצבר תצואה בעולם כולו. רכישת המפעל תעניק ל-BYD מעוז להתרחבות נוספת ביבשת, בה נרשם גידול משמעותי בהיקף כלי הרכב החשמליים.