קרה לכם שבמהלך סיבוב בניו יורק נכנסתם לסטארבקס רק כדי להשתמש בשירותים? בביקור הבא שלכם כבר תצטרכו למצוא מקום אחר. רשת בתי הקפה הודיעה אתמול כי לא תאפשר יותר למבקרים שאינם לקוחותיה להסתובב בסניפים שלה.
סטארבקס התהדרה בשנים האחרונות במדיניות דלת פתוחה, המאפשרת גם לאורחים שלא רוכשים בה להסתובב בחנויות או להשתמש בשירותים בהן. מדיניות זו הוחלה בשנת 2018 בעקבות תקרית באחד מסניפי הרשת בפילדלפיה, כשגבר שהתיישב במקום מבלי לרכוש משקה ביקש להשתמש בשירותים וסורב. בעקבות זאת התגלע ויכוח בין האיש לצוות החנות, שהזעיק את המשטרה שעצרה את האיש וחבר נוסף שלו שהתיישב עימו בסניף.
המדיניות החדשה של הרשת תיכנס לתוקף ב-27 בינואר, ותחול בכל סניפי סטארבקס בצפון אמריקה. נציגת הרשת, ג'סי אנדרסון, מסרה לאתר Business Insider כי "הטמעת קוד התנהגות בבית קפה הוא משהו שקיים אצל רוב הקמעונאים וזה צעד מעשי שעוזר לנו לתעדף את הלקוחות המשלמים שרוצים לשבת וליהנות מבתי הקפה שלנו או צריכים להשתמש בשירותים".
לפי המדיניות שתוחל, רק לקוחות וצוותי הסניפים יוכלו להסתובב בבתי הקפה ובאזורי הישיבה שלהם, וכן להשתמש בשירותים. אנדרסון הבהירה כי "לקוח" הוא כל מי שמבצע רכישה או מלווה מישהו שמבצע רכישה. במסגרת אכיפת המדיניות, שלטים עם קוד ההתנהגות החדש יוצבו בחנויות הרשת.
אנדרסון מסרה כי צוותי הסניפים יוכשרו לאכוף את המדיניות החדשה ולבקש ממי שמפר אותה לעזוב את הסניף. היא הדגישה כי אם המצב ידרוש זאת - הם ייעזרו ברשויות אכיפת החוק.