זה אחד משדות התעופה הגדולים והטובים בעולם. הוא מפורסם במיוחד בזכות האי המלאכותי שעליו הוא נבנה, ובזכות הקיבולת העצומה שלו והתפעול היעיל, הוא נחשב לשער הכניסה מהמערב לסין. השבוע הכריזה ההנהלה כי הקיבולת של נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג (לנטאו) צפויה לגדול עוד יותר בעשור הקרוב.

מנהל תחום הכספים בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג, פול צ'אן, הכריז בשבוע שעבר כי הוא קיבולת הנוסעים של השדה צפויה לגדול ב-50% עד שנת 2035. המשמעות היא שהנמל יוכל לקבל עד 120 מיליון נוסעים ולטפל בעד 10 מיליון טון מטען בשנה.

נמל התעופה של הונג קונג (צילום: Sorbis, shutterstock)
תחזית של 120 מיליון נוסעים בשנה. נמל התעופה של הונג קונג | צילום: Sorbis, shutterstock

התחזית של צ'אן מגיעה על רקע נסיונות של העיר לשקם את המוניטין שלה, שנפגע קשות במגיפת הקורונה ואחרי ההפגנות הסוערות עקב השתלטות סין על האזור המנהלי המיוחד של הונג קונג ב-2021. ב-28 בנובמבר נחנך מסלול המראה שלישי בשדה, אולם לפי התחזיות בשנה הקרובה קיבולת הנוסעים שלו לא תושפע מכך. התחזיות משקפות את ההתאוששות האיטית של תחום התעופה בעיר מהמגיפה.

נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג נחנך ב-1998, ונחשב אז לאחד הפרויקטים השאפתניים אי פעם. זאת בשל העובדה שהוקם על אי שחלקו הגדול היה מכוסה בעבר מים ויובש לצורך בנייתו. הוא מחובר בכביש מהיר וברכבת להונג קונג ולאי לנטאו, שאליו הוא מחובר גם באמצעות רכבל.