חוסכים פחות, מרוויחים פחות, ונסמכים יותר על סיוע מההורים – כך מתאר דו"ח חדש את התנהלותם הכלכלית של בני דור ה-Z בארצות הברית. הדו"ח, שפרסם השבוע בנק אוף אמריקה, מתבסס על סקר שנערך בקרב יותר מאלף צעירים אמריקאים בגילאים 18-27, וממנו עולה תמונת מצב מדאיגה לגבי עתידם הפיננסי.

יותר ממחצית ממשתפי הסקר (54%) העידו כי הם נסמכים על סיוע כלכלי, רובם (46% מכלל המשיבים) מקבלים עזרה כספית מההורים. מבין אלו שהשיבו כי הם נסמכים על סיוע כלכלי, 32% דיווחו כי הם מקבלים יותר מאלף דולר בחודש. פחות ממחצית מהמשיבים (44%) דיווחו שהם מקבלים פחות מ-500 דולר בחודש.

יותר משליש מהמשתתפים בסקר (37%) העידו כי הם "לא מרוויחים טוב" ו-38% דיווחו שהם לא מרוויחים מספיק כדי לעמוד במטרות הפיננסיות שהציבו לעצמם. כשליש מהמשתתפים (32%) תיארו כי לתחושתם, הוריהם עמדו טוב יותר במטרות הפיננסיות שהציבו לעצמם כשהיו בגילם.

הסקר בחן גם את הרגלי החיסכון של המשתתפים. 57% מהם דיווחו כי אין להם מספיק חסכונות כדי לכסות שלושה חודשי מחיה, 30% דיווחו שאינם מרוויחים מספיק כסף כדי לחסוך ורק 18% מהמשיבים העידו כי הם פתחו חיסכון לשעת חירום או הכניסו כסף לחיסכון כזה במהלך השנה האחרונה.

לצד אלו, הסקר מציע כי בני דור ה-Z בארה"ב פתוחים וכנים יותר ביחס למצבם הכלכלי. 38% מהמשתתפים בסקר העידו כי הם מרגישים בנוח לסרב לבילויים עם חברים אם מצבם הכלכלי לא מאפשר זאת. 63% דיווחו כי הם לא מרגישים לחץ מצד חבריהם לבזבז מעבר למה שמצבם הכלכלי מאפשר.