עיריית פריז תאסור על הפעלת שירותי הקורקינטים החשמליים השיתופיים בשטחה, זאת בהתאם להכרעה שהתקבלה במשאל שערכה. ראש העיר אן אידלגו הכריזה על ההחלטה, אמנם מפעילי השירותים כבר הודיעו על כוונתם לפעול לעצירת התכנית.

האיסור על נסיעת הכלים החשמליים הוכרע במסגרת משאל מיוחד, שהוגדר כ"התייעצות ציבורית". במהלך היממה האחרונה השתרכו תורים ארוכים בעמדות הצבעה, ובסיומה התברר כי 89% מהמצביעים מעידיפים להעיף את הקורקינטים מהרחובות. עם זאת, אחוז ההצבעה במשרד המדובר היה נמוך למדי - 7.46% בלבד - ובפריז אף טוענים כי השתתף בו רק פלח האוכלוסיה המבוגרת בעיר.

"החל מ-1 בספטמבר לא יוצעו קורקינטים חשמליים להשכרה ברחבי בפריז", הודיעה ראש העיר אידלגו. היא מיד נענתה בידי מנהלי החברות. "אנחנו עדיין מלאי תקווה שנוכל להמשיך לעבוד עם ראש העיר כדי לאמץ תקנות הגיוניות, ולהימנע מלקחת את העיר צעד אחד לאחור", אמרו בחברת "ליים". דובר מטעם חברת dott הלין על אחוז ההצבעה נמוך, שהוטה לטובת האוכלוסיה המבוגרת. שר התחבורה של צרפת, קלמנט בון, הנחשב כמועמד אפשרי בבחירות לראשות העיר ב-2026, מתח ביקורת חריפה ואף כינה את ההחלטה "פלופ דמוקרטי".

איך ייראה העתיד? 

הקורקינטים השיתופיים פועלים בפריז מאז 2018, אך כבר ב-2020 העירייה הגבילה את את הפעילות לשלוש חברות בלבד. זאת, בעקבות תלונות על חוסר אסדרה בתחום ופיזור "פרוע" ברחבי העיר. העירייה הגבילה את פעילות החברות בחוזה לשלוש שנים, דרשה כי מהירות הקורקינטים תוגבל ל-20 קמ"ש וקבעה אזורי חנייה ברורים, בדומה להגבלות המוטלות בערים אחרות בעולם. החוזים הנוכחיים נמשכים עד ספטמבר. המפעילים הציעו תקנות נוספות, כולל בדיקת המשתמשים מעל גיל 18, תיקון לוחיות רישוי כדי שהמשטרה תוכל לזהות עברייני תנועה והגבלת נוסע אחד.

לא ברור כיצד ההחלטה תשפיע על ערים אחרות בעולם, בהן נעשה שימוש בשירותי הקורקינטים השיתופיים. מה שבטוח הוא שפריז אינה שונה במגמת העלייה בתאונות בהן מעורבים הרוכבים: רק בשנה שעברה התרחשו 459 תאונות עם קורקינטים חשמליים וכלי רכב דומים, שלוש מהן הסתיימו במוות.