על אף חוסר היציבות שמפגינות כלכלות רבות ברחבי העולם, הדבר אינו מרתיע את הנוסעים. אם לשפוט לפי דברי הבכירים שהגיעו בשבוע שעבר לסלון האווירי בפריז, נראה שההתלהבות שהגיע עם היציאה מהקורונה אינה עומדת להתקרר. הם מעידים על עסקאות גדולות של רכש מטוסים, בהן גם עסקת השיא של חברת הלואוקוסט IndiGo שכללה 500 מטוסים.

"יש האטה כלכלית, אבל חברות התעופה לא רואות אותה בהזמנות", אמר גיום פאורי, מנכ"ל איירבוס, לוול-סטריט ג'ורנל. "להיפך, הן ממשיכות לראות ביקוש חזק מאוד עם מחירים גבוהים". הביקוש המדובר מתנגש עם היכולת של התעשייה להגדיל במהירות את תפוקת ייצור המטוסים. כך, איירבוס והיריבה בואינג כבר הצהירו על קשיים בהתמודדות עם עם חוסרים באספקהת מנועים, שבבים ואף מחסור בכוח אדם על מנת להתגבר על הביקושים. חברות התעופה זיהו את האילוצים וכעת מתחרות זו בזו על היקף ההזמנות, אף על פי שאלו לא יסופקו בשנים הקרובות. "אנחנו לא יכולים לייצר מספיק מטוסים כדי לספק את הביקוש", הסביר פאורי נוכח הביקוש העצום. אגב המטוסים של IndiGo יסופקו על פי התכנון עד 2030 לכל המוקדם.

חלום הרילוקיישן: מה היעד המועדף? (צילום: רויטרס, חדשות)
מטוס איירבוס A-320 | צילום: רויטרס, חדשות

לדברים הללו מצטרפות גם אמירותיו של מנכ"ל בואינג דיוויד קלהון, שהצהיר במסיבת עיתונאים כי הוא אינו רואה כיצד שרשרת האספקה של החברה תתייצב עד סוף השנה הבאה.

חברות תעופה רבות עברו בשנה האחרונה ממצב התאוששות מנזקי הקורונה למצב של צמיחה.  IndiGo ביצעה הזמנת שיא של 500 מטוסי איירבוס A320 כדי לחזק את הרשת שלה. השיא הקודם היה בידי אייר אינדייה, שהחזיקה בו לזמן קצר עם עסקת רכישה של 470 מטוסים המחולקים בין איירבוס לבואינג. מוקדם יותר השנה, שתי חברות תעופה סעודיות אמרו שהן יקנו כמעט 80 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, המטוס רחב הגוף הפופולרי של החברה, כחלק מתוכנית רחבה יותר להגביר את הנסיעות לממלכה העשירה בנפט.

בסוף השנה שעברה, יונייטד איירליינס הזמינה 100 מטוסי בואינג רחבי גוף. בחודש שעבר הזמינה חברת התעופה הגדולה באירופה, Ryanair, עד 300 מטוסי בואינג 737 MAX.