טסלה דיווחה היום לראשונה על רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת 2021 – פי 10 מהרווח שהציגה בתקופה המקבילה ב-2020 ויותר מהכפילה את הרווח של 438 מיליון דולר שהציגה ברבעון הראשון.

החברה דיווחה כי הסיבה לעלייה ברווחים בחודשים האחרונים היא שהחברה יותר מהכפילה את כמות המכוניות שמכרה לפני שנה.  החברה דיווחה על רווח של 1.1 מיליארד דולר, או 1.02 דולר למנייה ברבעון השני. זאת לעומת 104 מיליון באותה תקופה בשנה שעברה. מהדוח עולה כי הכנסות החברה עלו מ-6 מיליארד בשנה שעברה ל-12 מיליארד ברבעון השני של שנת 2021.  

טסלה מכרה יותר מ-200 אלף מכוניות חשמליות ברבעון האחרון, לעומת 91 אלף בשנה שעברה. "הסנטימנט הציבורי בנוגע למכוניות חשמליות הגיע לנקודת הפיתול", אמר מנכ"ל ומייסד החברה איילון מאסק. "אני חושב שכולם מסכימים בשלב זה שהמכונית החשמלית היא הדרך קדימה".

יחד עם זאת, חלק משמעותי מהרווחים של החברה מגיעים ממכירת נקודות קרדיט לחברות אחרות. מה זה אומר? במדינות שונות ברחבי העולם מתגמלים יצרניות רכב שמייצרות רכבים חשמלייים שאינם פולטים רעלים, חברה שלא מקבלת מספיק נקודות קרדיט צפויה להיענש על ידי הרגולטור.  

מכיוון שטסלה מייצרת מכוניות חשמליות בלבד, החברה מקבלת הרבה יותר קרדיט ממה שהיא צריכה כדי להגיע למינימום הנדרש, אז היא מוכרת את נקודות הקרדיט לחברות אחרות. היא מקבלת את הנקודות בחינם והיא יכולה למכור אותם ברווח של 100%.

כשליש מרווחי החברה מגיע ממכירת קרדיט, רווח שצפוי להצטמצם בעתיד ככל שיצרניות הרכב המתחרות יגבירו את הייצור של רכבים חשמליים.