טריפ אקשיינס, הסטארטאפ של היזמים הישראלים שפיתח פלטפורמה טכנולוגית לניהול טיסות עסקיות הגיש בקשה לרשויות האמריקניות להנפקה בשנה הבאה לפי שווי של 12 מיליארד דולר, כך דיווח הערב (חמישי) מגזין ביזנס אינסיידר שציטט גורם המקורב לנושא.
החברה, שבסיסה בפאלו אלטו ואותה ייסדו אריאל כהן ואילן טוויג ב-2015, עוזרת לחברות לנהל את הטיסות העסקיות של העובדים. בין לקוחותיה שופיפיי, יוניליוור, נטפליקס, אדובי ועוד.
על פי הגורם, שצוטט וביקש להישאר אנונימי כי אינו רשאי לדבר על הנושא, החברה מכוונת להנפיק ברבעון השני של השנה הבאה. "אנחנו שוקלים כבר זמן רב לצאת להנפקה כאחת מהדרכים לגייס הון", כתבה דוברת החברה קלי סודרלנד באימייל. "אבל אנחנו לא מגיבים על תוכניות ותזמונים ספציפיים".
שנת 2022 הייתה שנה עם מעט מאוד הנפקות בבורסה בארה"ב. למרות התקופה הקשה בשווקים, טריפאקשיינס נהנית מההתאוששות בענף התעופה בכלל ובטיסות העסקיות בפרט. החברה תצא להנפקה בתקופה של משבר בשווקים כשעד היום הונפקו רק 142 חברות אמריקניות בשווי כולל של 17 מיליארד דולר, זאת ביחס ל-700 הנפקות בשווי של 228 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, כך על פי Dealogic.
מי שירוויח במיוחד מהנפקה מוצלחת יהיו אורן זאב, group11 של דובי פרנסס, Lightspeed Venture Partners, שהשקיעו בסבב סיד (ראשוני) כשהחברה הייתה שווה קצת יותר מ-10 מיליון דולר, כך על פי Pitchbook.
טריפאקשינס פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחברות לסגור טיסות עסקיות על כל מה שמתשתמע מכך – טיסות, מלונות, השכרת רכב ולעקוב אחר ההוצאות. עם התפשטות נגיף הקורונה והפסקת הטיסות הובילה לכך שהכנסות החברה צנחו מ-100 מיליון דולר ל-0 והחברה נאלצה לפטר מאות עובדים.
החברה קיבלה בעת הזו את ההחלטה לזרז את קידום מוצר הפינטק החדש שהשיקה, החלטה שהתבררה כמוצלחת במיוחד. באוקטובר 2021 כבר הודיעה על גיוס נוסף של 275 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 7.25 מיליארד דולר. בחודש מאי האחרון דווח בבלומברג שהחברה סגרה סבב נוסף לפי שווי של 9 מיליארד דולר. "הבנו מהר שהיינו צריכים להתאים את עצמנו לצרכים של הלקוחות שלנו לנהל לא רק את ההוצאות על נסיעות, אלא את כל הוצאות העובדים מהכסף של החברה", אמר אז אריאל כהן המנכ"ל ומייסד שותף. "הבנו שהעובדים מתפזרים ושבמקום נסיעות עסקיות הם יוציאו יותר על ציוד משרדי ותוכנות וירטואליות לעובדים שעובדים מהבית".