אשקלון הפכה לאלטרנטיבה מצוינת למשקיעים, פוטנציאל הצמיחה של העיר יחד עם מחירי הכניסה האטרקטיביים העלתה את העיר הדרומית לכותרות. בעיר גם הודיעו לאחרונה על השקעה של 11 מיליון שקל  להכשרת מאוד מתושבי העיר לתפקידי פיתוח בהיי-טק.

התושבים יוכשרו לתפקידי פיתוח Full stack ולמקצועות הסייבר כמפתחים ובודקי תוכנה – בחינם, ולאחר מכן, כך מבטיחים בעירייה, ישולבו בתפקידים באחת מן החברות שיפעלו בעיר. בעיר מתבססים על פארק ההיי-טק שנמצא בשלבי הקמה מתקדמים ובפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית במכוני המחקר של בית החולים ברזילי, מכללת אשקלון וחברות טכנולוגיה אחרות.

"אנחנו הולכים על משהו גדול ונותנים הזדמנויות גם למי שאין תואר בהיי-טק", אומר ראש העיר תומר גלאם בריאיון ל-Business. "יש חוסר עצום בעובדים, גם ברמה הבינלאומית וגם ברמה הארצית. אנחנו מקימים עכשיו את פארק ההיי-טק בעיר ואני מבין שבעוד שלוש שנים אני אצטרך מאות עובדים שייתנו מענה".

גלאם מציין שמאז ההשקה קצת לפני פחות משבועיים נרשמו כבר 820 אנשים לפרוייקט בו מושקעים 11 מיליון שקל, וגם החברות שישתתפו ישקיעו.

בפרויקט מסוג זה עולות כמובן לא מעט שאלות, כמה תצליח העיר לשמר את העובדים המוכשרים בעיר אל מול התחרות העזה עם החברות שממוקמות במרכז הארץ. גלאם בטוח שהציר החדש של הרכבת החשמלית מאשקלון לתל אביב, והצעת הערך שהעיר תתן יצליחו למשוך מצד אחד מרכזים של חברות היי-טק לעיר ומצד שני להשאיר את העובדים המוכשרים בעיר. "בלי היתכנות כלכלית זה לא יעבוד", אומר גלאם. "יש הרבה חברות שרוצות להשתלב בתוכנית,  בשבועות הקרובים זה ייסגר וברגע שיהיו מקומות עבודה בסמוך לבית הם יעדיפו לעבוד שם".  

"מה שקרה הוא בתל אביב אין יותר קרקעות", טוען גלאם. "הצלחנו להביא את אלקטרה ובוש מהמרכז", הוא אמר. "קשה מאוד להשיג במרכז כוח אדם, העלויות הן גבוהות מאוד. במפעלים של החברות הללו, צריך גם לואוטק. אנחנו נוכל לייצר כוח עבודה טוב ויעיל".  

האנשים שיירשמו למיזם לא צריכים להגיע עם ניסיון כלשהו לפני. "אנחנו כאן כדי לשנות את הסטטוס קוו בכדי לעזור לפתור את המחסור בכישרונות דיגיטליים בישראל", מסר עם השקת התוכנית מנכ"ל חברת 01talent העולמית, דיוויד סולטן. "ב-01talent ישראל אנחנו שוברים מחסומים של עלות וגישה לחינוך דיגיטלי מעולה ומציעים הזדמנויות משנות חיים לכישרונות צעירים שמעולם לא חלמו להיות מפתח תוכנה. אנו יוצרים תקווה ומאפשרים מהפך דיגיטלי וחברתי כאחד ברמה מקומית, אזורית ולאומית. אנחנו, היחידה ללימודי חוץ ועיריית אשקלון גאים להציע את הצעת הערך הטובה ביותר עבור מקודדים שאפתניים מכל רקע".