שלוש מהיצירות המוכרות ביותר של אמן הגרפיטי המפורסם בנקסי, מהאוסף של רובי וויליאמס,  יועמדו למכירה באמצעות בית המכירות סותביס ב-2 במרץ. היצירות שיימכרו הן 'ילדה עם בלון', "שוטרים מתנשקים' ו-'שמנים מושחתים' ששוויין מוערך במיליונים.

זו הפעם הראשונה שוויליאמס מוכר יצירות מהאוסף הפרטי שלו והיא מגיעה אחרי שהאמן מכר את הבית שלו ב-6.75 מיליון פאונד, 1.35 מיליון פחות ממה ששילם עליו ב-2009.

'השוטרים המתנשקים' בתערוכה של בנקסי במיאמי (צילום: רויטרס)
'השוטרים המתנשקים' בתערוכה של בנקסי במיאמי | צילום: רויטרס

על פי בית המכירות, המחיר ההתחלתי המוערך של הילדה עם הבלון יהיה בין 2-3 מיליון פאונד. המחיר ההתחלתי של השוטרים המתנשקים יהיה בין 2.5-3.5 מיליון פאונד זהה לזה של היצירה "שמנים מושחתים".

"העבודות האלה מאחדות את המורשת התרבותית של שני הכוכבים הגדולים בבריטניה", אמר הוגו קוב מבית המכירות סות'ביס. "כמו היוצר שלהן וכמו הבעלים שלהן, הן חריפות, איקוניות, חתרניות וייחודיות".

'שמנים מושחתים'. בנקסי (צילום: מתוך האוסף שיימכר בסותב'יס)
'שמנים מושחתים'. בנקסי | צילום: מתוך האוסף שיימכר בסותב'יס

היצירה 'ילדה עם בלון' הופיעה לראשונה תחת גשר ווטרלו בלונדון בשנת 2002. ב-2018 תפסה היצירה כותרות לאחר שגרסה שלה שצוירה על קנבס נגרסה לאחר שנקנתה ביותר ממיליון פאונד. הגרסה של ויליאמס, מ-2006, צוירה על לוח מתכת, והיא הראשונה מסוגה שעומדת למכירה פומבית. 

רובי וויליאמס, 2019 (צילום: Carla Speight/Getty Images for Bauer Media)
ירוויח כ-10 מיליון פאונד. רובי וויליאמס | צילום: Carla Speight/Getty Images for Bauer Media

 'שמנים מושחתים' (מסוקים) היא יצירה מ-2005 שבה מוצגים שני מסוקים צבאיים על פני ציור נוף פסטורלי. היצירה היא חלק מהסדרה שבה האמן האנונימי צייר גרפיטי על פני ציורי שמן קלאסיים. 

ביצירה 'שוטרים מתנשקים' מוצגים שני שוטרים לבושים במדי משטרה בריטיים כשהם מתנשקים, הוא הופיע לראשונה ב-2004 על קיר חיצוני של פאב בעיר ברייטון. היצירה המקורית הוסרה ב-2014 אחרי שהושחתה. על פי סותבס מטרת היצירה הייתה להראות את תמיכת האמן בקבלה של יחסים להט"בים.