דובאי הפחיתה ב-30% את המיסוי על מכירת אלכוהול והחלה לנפק רישיונות ייצור ללא תשלום – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל. המהלך, הנחשב לחריג יחסית, מתבצע כחלק ממאמץ באמירות לחזק את את מעמדה כמרכז עסקי ותיירותי במזרח התיכון.

משקאות חריפים זמינים ברחבי דובאי, אולם עלותם גבוהה. לפי המגזין, חצי ליטר בירה עלות לעלות לבליינים במסעדות יותר מ-15 דולרים, ואילו בקבוקי יין מתחילים ב-100. המצב מוביל רבים באמירות לנסוע לאמירויות סמוכות – שם המחירים זולים בהרבה. "זו החלטה חיובית ביותר עבור המסעדות והמלונות בדובאי", הצהיר טים קורדון, מנהל התפעול של רשת ראדיסון במזרח התיכון ובאפריקה. גם מפיצי האלכוהול באמירות בירכו, וחלקם אף הכריזו על הורדות מחירים באופן שישקף את הפחתת המס.

מבנים בקטאר, מגדל דוחא  (צילום: סאלי פאראג, shutterstock)
מאיימת לגזול נתח מהיקף התיירים. קטאר | צילום: סאלי פאראג, shutterstock

באשר להנפקת הרישיונות, המפיצים הודיעו כי התהליך שעד כה למעוניינים כ-70 דולר בשנה – יהיה בחינם. עם זאת, רישיונות ייצור עדיין נדרשים באמירות, שכן איחוד האמירויות עדיין מגבילה מכירת אלכוהול למוסלמים. הפחתת המס תיבחן בתקופת ניסיון במשך שנה, בעוד שעל המכירה עצמה עדיין מוטל מס בגובה 5%.

ענף התיירות נחשב למרכזי בכלכלת דובאי. מהלך הפחתת המסים במכירת אלכוהול, בא במסגרת מלחמתה של האמירות בשכנתותיה במפרץ הפרסי כמו ערב הסעודית וקטאר. כעת מקווים בדובאי להתמודד עם התדמית היוקרתית שפונה בעיקר לתיירים ואנשי עסקים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה לפנות לקהלים רחבים יותר ובכך לייצר ייתרון תחרותי.