ספוטיפיי מצטרפת לענקיות הטכנולוגיה, והודיעה על כוונתה לפטר כ-600 עובדים כחלק ממהלך כולל של צמצום עלויות לקראת מיתון פוטנציאלי – כך דווח בוול-סטריט ג'ורנל. "במהלך החודשים האחרונים עשינו מאמצים גדולים כדי לצמצם את העלויות, אך זה פשוט לא הספיק", אמר מנכ"ל ספוטיפיי דניאל אק בהודעה לעובדי החברה. "אף על פי שזו הדרך הנכונה עבור החברה, זה לא הופך את זה לקל יותר".

על פי הדיווח, הקיצוץ יהיה רוחבי מקרב כלל עובדי החברה, ולא ממחלקה מסוימת. במהלך מגיפת הקורונה שורת ההוצאות של החברה הלכה וגדלה, וכעת הקיצוץ נועד להיערך למיתון אפשרי. בשנה האחרונה הודיע אק כי החברה שבסיסה בשטוקהולם תימנע מפיטורים ורק תאט את קצב הגיוסים.

"בדיעבד, הייתי שאפתן מדי בנוגע לקצב הגידול בהכנסות שלו", אמר אק. "אני לוקח אחריות מלאה על ההחלטות שהביאו אותנו לכאן היום". עם המהלך, ספוטיפיי מצטרפת לאמאזון, גוגל ומייקרוסופט שהודיע אף הן לאחרונה על פרידה מעובדים ועל שורת צמצומים.  

כחלק מהמהלך, אק הודיע גם על פיטוריה של מנהלת התוכן הראשית בחברה, דון אוסטרוף שסייעה בין היתר במיצוב החברה כשחקנית מרכזית בתחום הפודקאסטים, וחתמה על עסקאות עם דמויות בעלות פרופיל גבוה כמו מישל אובמה, קים קרדשיאן ועוד. בשנת 2020, היא סייע בחתימת אחת מעסקאות הרישוי הגדולות ביותר של תעשיית הפודקאסטים אי פעם, והביאה את הפודקאסט של ג'ו רוגן באופן בלעדי לספוטיפיי תמורת יותר מ-100 מיליון דולר.

מעבר להיערכות לעתיד, ספוטיפיי הכריזה בשנה שעברה שהיא מצפה להעלות מחירים בשנת 2023. למרות זאת, החברה דיווחה באוקטובר כי יש לה כ-456 מיליון משתמשים פעילים חודשיים.