מנהלים בכירים בלפחות 20 חברות פרטיות בסין התפטרו מדירקטוריון החברות, לאחר  החלטת בית המשפט בגאנגז'ו לפני קצת יותר משבוע להטיל על 5 מנהלים בחברת הפארמה קנגמי קנס בסכום שהסתכם בכ-391 מיליון דולר, כך דווח היום (שני) בבלומברג. 

בית המשפט קבע שהמנהלים יחד עם חשבונאים בחברה פברקו הצהרות פיננסיות ונדרשו לפצות את משקיעי החברה מכספם הפרטי. מדובר במהלך חריג בסין, שבו נדרשו המנהלים לשלם מכספם כתוצאה מהליך משפטי אזרחי במדינה. 

ההתפטרות ההמונית של המנהלים מדגישה את החשש הגובר של בכירים במגזר העסקי מהמהלכים הרגולטורים של הממשל בסין נגד המגזר הפרטי בתעשיות שונות מעולמות הטכנולוגיה, החינוך ועוד. 

הרגולטור בסין האחראי על שוקי ההון תמך בהחלטת בית המשפט באחד מתיקי ההונאה הגדולים במדינה, שהובילה גם לכך שיו"ר החברה הקודם נכנס ל-12 שנות מאסר. ברוב המקרים, החברות שמהן התפטרו המנהלים הודיעו כי הבכירים עזבו מסיבות אישיות. 

ביום שישי האחרון, בית המשפט בסין פסק כי קנג'מי וכמה מהמנהלים הקודמים שלה ביצעו הונאה, בהחלטה שהוגדרה על ידי הרגולטור בסין כאירוע שמהווה ציון דרך למערכת הפיננסית במדינה.

כחלק מהפסיקה נדרשה קנג'מי לשלם ל-55,326 משקיעים סכומים בגובה של מאות מיליוני דולרים כדי לפצות אותם על ההפסדים שלה, האחריות על התשלום הוטלה על המנהלים עצמם.

על פי הרגולטור האחראי על שוק ההון קנג'מי הייתה מעורבת בהונאה פיננסית שהתרחשה בין השנים 2016-2018 בסכומים הנאמדים בכ-4.6 מיליארד דולר. עוד אמר הרגולטור כי הקנס הכבד נגד הבכירים ירתיע מנהלים אחרים הפועלים בניגוד לחוק.