חברת הנדל"ן של מייסד WeWork אדם נוימן עשויה לאבד את השקעותיה בבניין מגורים בעיר נאשוויל בארצות הברית, וזאת עקב הפסדים שספג הפרויקט בשנתיים האחרונות. לפי דיווח באתר Business Insider, המתחם, הכולל 358 דירות יוקרה, הפסיד יותר מ-7 מיליון דולר ב-2023-2022.

פלטפורמת מימון ההמונים Yieldstreet, המחזיקה בבעלות משותפת על הבניין עם חברת הנדל"ן של נוימן, Flow, הודיעה לאחרונה לרוכשי המניות שלה כי ההשקעות שלהם בנכס עלולות להימחק. עוד אמרו ב- Yieldstreet, כי בעלי החברה דנים עם המלווים של פרויקט בהצלת העסקה באמצעות מכירת אחזקות, הזרמת הון או הסדרה מחדש של חובות.

Flow הושקה ב-2022, כשלוש שנים לאחר שנוימן עזב את WeWork אחרי הנפקה כושלת והאשמות בבזבוז כספים ובניהול רע. החברה גייסה 350 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הגדולה אנדריסן הורוביץ, ויש לה כיום השקעות בשישה בנייני דירות, בהם הנכס בנאשוויל שנמצא כעת בצרות.

בניין של WeWork ביוטה (צילום: Charles McClintock Wilson, shutterstock)
בניין של WeWork ביוטה. הנפקה כושלת והאשמות בבזבזנות | צילום: Charles McClintock Wilson, shutterstock

דובר Flow מסר בהתייחסות לנושא כי החברה היא בעלת מניות מיעוט בפרויקט ומעולם לא ניהלה את הבניין. "רכישת הבניין קודמת לקיומה של Flow והתוכניות העסקיות של Flow מעולם לא כללו את ניהולו", נכתב בהצהרה. "Flow היא בעלת מניות מיעוט ללא שליטה, והבניין ממשיך לעמוד בהתחייבויותיו".

הבניין אכן מנוהל על ידי RPM Living, חברת ניהול נכסים שבסיסה בדנבר, ומחזיקת המניות העיקרית בו היא Yieldstreet. הנתח של Flow הוא חלק מהעברה נרחבת יותר של שש השקעות בנכסים שבוצעו במקור על ידי המשרד של משפחת נוימן Nazare Capital, והועברו ל-Flow טרם השקתה. עם זאת, ממסכמים עולה כי הנכס עלה למשקיעים מיליוני דולרים והחלק של Flow בו נמצא בסכנת מחיקה, בדומה לשאר המשקיעים של Yieldstreet.

נוימן עזב את WeWork ומכר את מניותיו בחברה ב-2019, אחרי ששווי ההנפקה המוערך שלה צנח משיא של 47 מיליארד דולר בעשרות מיליארדי דולרים. נוימן שיווק את WeWork כחברה שהיא הרבה מעבר לחברת נדל"ן, אך התשקיף לפני הנפקה שפרסמה העלה סימני שאלה גדולים לגבי שוויה וביצועיה, וברבות השנים היא הפכה לסמל לניהול בזבזני וכושל.