חברת הפינטק FINQ, שייסדו היזם ניר צוק, מייסד פאלו אלטו נטוורקס, ואיש העסקים אלדד תמיר, הכריזה היום (רביעי) על כניסתה לשוק הפנסיוני בישראל. החברה, הפועלת גם בשוק האמריקאי, מפתחת פלטפורמות השקעות מבוססות AI המנגישות מידע ומציעות פתרונות השקעה מותאמים אישית, שנועדו להחליף את ההצעות של המתווך הפיננסי האנושי.

בשלב הראשון של המהלך, הפלטפורמה תציע לציבור הרחב מידע חינמי רב, החל מתשואות לכל התקופות ועד דירוג חכם של כל מסלולי ההשקעה, של כל היצרנים, המבוסס על ניתוח כל ניירות הערך בכל מסלול ההשקעה, קביעת הסיכון בו, ניתוח ביצועים לכלל המוצרים והסברים נוספים. כך, היא תאפשר למשתמשים לקבל את אינפורמציה שנדרשת להכנה לפגישה עם סוכן, מעקב שוטף וקבלת החלטות כלכליות.

בשלב הבא של המהלך, המותנה בקבלת רישיונות, FINQ מתכננת להציע באמצעות סוכנות דיגיטלית בבעלותה שירות מהפכני אשר יכלול את קבלת כלל הפרטים הפנסיונים מהמסלקה ועד להר הביטוח, ניתוח הנתונים, בדיקתם והתאמתם לצרכי הלקוח, בדיקת האלטרנטיבות בשוק, הוזלת עלויות, המלצות פרטניות ואישיות ולבסוף מתן אפשרות לביצוע דיגיטלי מיידי. בנוסף לכך, בכוונת החברה להחזיר ללקוחותיה במוצר הפנסיוני שתציע עשרות אחוזים מההכנסות שלה, זאת בכפוף לאישורים רגולטוריים.

"FINQ מביאה בשורה חדשנית לשוק מיושן הסובל מהעדר מידע איכותי וזמין, מערך הפצה לא שקוף ולא תמיד אובייקטיבי, וטכנולוגיות ביצוע אנלוגיות ומיושנות", מסר תמיר, מנכ"ל החברה. "אני גאה בזה ש-FINQ מובילה את הטרנספורמציות הדיגיטליות בתחום ה-FINTECH בדומה לטרנספורמציות אחרות בעולם שהביאו לבשורה משמעותית עבור ציבור הלקוחות כדוגמת אמזון, בוקינג נטפליקס ועוד. אני מאמין בכל ליבי שהקדימה ובעיקר ה-AI יאפשרו ללקוח ליהנות ממוצרים ופתרונות פנסיונים טובים יותר ומותאמים אישית".