הרשויות הפדרליות בארה"ב הגיעו להסכם שיאפשר להן להתקדם בחקירת הגבלים עסקיים נגד מיקרוסופט, OpenAI ויצרנית שבבי הבינה המלאכותית אנדבידיה. לפי דיווח בניו יורק טיימס, המיוחס לשני מקורות שמעורים בנושא, ההסכם בין משרד המשפטים האמריקאי לנציבות הסחר הפדרלית נחתם במהלך השבוע האחרון וצפוי לעבור אישור סופי בימים הקרובים.

ההסכם יאפשר לבחון חשדות לפיהן שלושת החברות אחזו בעמדה דומיננטית בתעשיית הבינה המלאכותית והפרו את חוקי ההגבלים העסקים בארה"ב. לפי המקורות ששוחחו עם ניו יורק טיימס, משרד המשפטים צפוי להוביל את החקירה נגד אנבידיה ונציבות הסחר תוביל את החקירה נגד OpenAI, מפתחת ChatGPT, ונגד מיקרוסופט, שהשקיעה בראשונה 13 מיליארד דולר ואוחזת ב-49% ממניותיה.

במקביל, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח מפי מקור המעורה בנושא כי נציבות הסחר חוקרת את ההסכם שנחתם במרץ בין מיקרוסופט לסטרטאפ הבינה המלאכותית אינפלקשן. במסגרת אותו הסכם, ענקית הטכנולוגיה העסיקה את רוב עובדי הסטרטאפ ושילמה לו 650 מיליון דולר.

החקירה נגד OpenAI מתקדמת כשברקע עומדות כמה תביעות נגדה החברה. בחודש שעבר הודיעה השחקנית סקרלט ג'והנסון שהיא תובעת את OpenAI על גניבת הדמות שלה לעוזרת האישית המדברת של ChatGPT, ובדצמבר אשתקד תבע הניו יורק טיימס את OpenAI ומיקרוסופט, בטענה שבנו את מודלי הבינה המלאכותית שלהן על ידי העתקה ושימוש בכתבות ובפרסומים שלו.

כחודש קודם לכן, בנובמבר הודיעה OpenAI על פיטוריו של סם אטלמן, המנכ"ל והמייסד של החברה. בעקבות המהלך התפטר מתפקידו גם נשיא החברה גרג ברוקמן.