המלחמה בין יצרנית המטוסים האירופאית איירבאס לבין יריבתה האמריקנית בואינג נמשכת כבר עשרות שנים. כשענף התעופה חוזר לשגרה, החברות מעריכות שהביקוש למטוסים חדשים ייגבר וזו הזדמנות מבחינתם להילחם על הציים של חברות התעופה. היום (ראשון) איירבאס קיבלה בכנס התעופה בדובאי, הראשון מאז פרוץ המגפה, הזמנת ענק ל-255 מטוסים צרים מסוג A321 בסכום שמוערך (לפני הנחה) ב-30 מיליארד דולר, כך דווח בבלומברג. 

ההזמנה בוצעה על ידי חברות התעופה wizz air, Frontier ושתי חברות לואו קוסט נוספות. ההזמנה הגדולה תאפשר לחברה האירופאית לצמצמם את הפער בהזמנות מהיריבה האמריקנית בואינג. 

וויז אייר, חברת הלואו קוסט האירופאית שמתכננת להתרחב, תהיה הקונה המשמעותית בעסקה שתקבל 102 מטוסים. אתמול הציגה החברה הערכה ארוכת טווח לראשונה מזה שנתיים, שלפיה לא תהיה להתפשטות מגפת הקורונה השפעה ארוכת טווח על מכירת המטוסים. 

להערכת אייר באס הביקוש למטוסים שפולטים פחות פחמן ייגבר בשני העשורים הקרובים, כשהיא מעריכה שעד שנת 2040 יימכרו יותר מ-39 אלף מטוסים. המספרים לא השתנו באופן מהותי מההערכה שפרסמה בשנת 2019. 

איירבאס והיריבה האמריקנית בואינג מסתמכות על כך שמטוסים ישנים ייצאו מהר יותר משימוש בשל הרצון של חברות התעופה לשפר את דירוגם בשימוש באנרגיה ירוקה. החברה מעדכנת בכל שנה את ההערכה ארוכת הטווח שלה אך בשל חוסר הוודאות עם התפרצות מגפה היא לא עשתה זאת בשנה שעברה.