היקף העובדים בסין צנח ב-41 מיליון בתוך שלוש שנים. על פי נתוני הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין, מספר הסינים המועסקים ירד מ-774.7 מיליון ב-2019 ל-733.5 בשנה שעברה. לפי רשת בלומברג, שאף הביאה את הנתונים, המספרים הללו משקפים את המכה הקשה שספגה הכלכלה הסינית בשל מגפת הקורונה ומגמה משמעותית של ירידת גיל האוכלוסייה העובדת. ההצטמצמות בכוח העבודה בתקופה המדוברת שווה כמעט לכל כוח העבודה של גרמניה – שעמד על 44 מיליון ב-2021 לפי הבנק העולמי.

ההידלדלות המהירה בכוח העבודה נובעת בין היתר מעליה חדה מספר העובדים הפורשים לגמלאות. "היא משקפת גרמים כמו 'אבטלת נוער גבוהה' בעקבות המ גפה, וכן מספר הולך ופוחת של אנשים ב'קבוצת הגיל הקלאסית של האוכלוסייה העובדת'", מסביר, סטיוארט גיטל-באסטן, דמוגרף באוניברסיטת הונג קונג למדע וטכנולוגיה.

הנתונים הללו מגבירים בין היתר את הלחץ על בייג'ינג לקדם תוכניות לא פופולריות להעלאת גיל הפרישה הרשמי. מספר האנשים בסין בגילאי 16 עד 59 נמצא בירידה הדרגתית מאז 2012. במהלך שלוש השנים האחרונות, המספר בקבוצה זו ירד ב-38 מיליון ל-857.6 מיליון - ירידה מהירה ביחס לשנים קודמות. לפי לו-פנג, כלכלן באוניברסיטן פקין, השינוי הדמוגרפי הוא המתדלק העיקרי למצב הנוכחי, בו היקף הפרישה לגמלאות בגיל 60 גדלה באופן דרמטי.

גיל הפרישה של סין נותר ללא שינוי במשך יותר מארבעה עשורים, 60 לגברים ו-55 לעובדות צווארון לבן, על אף העלייה בתוחלת החיים. מאחר שהמדינה חוותה גל ילודה מסיבי בשנות ה-60 של המאה הקודמת, קבוצת עובדים נרחבת מקבוצת הגיל 16-59 תצא ממעגל העבודה בעשור הזה.

המפלגה הקומוניסטית השלטת קבעה את סוגיית גיל הפרישה בין המשימות המרכזיות שלה השנה. פרטים נוספים על תכנית המפלגה בנושא יתפרסמו במהלך החודש. מנגד, בחודש שעבר בלטה ההתנגדות לרפורמה מסוג זה. כך, עם פרסום דוח  מטעם חברת ההשקעות סיטיק סקיורטיז, שצפה כי הממשל יעלה את גיל הפרישה לנשים החל משנת 2025 ─ קמה מחאה נרחבת באתרי אינטרנט רבים.