הבנק הדיגיטלי הראשון של אמנון שעשוע הושק היום (חמישי) רשמית. הבנק, שנמצא בסיום תקופת הרצה ואמור להתחיל לפעול בתחילת הרבעון הראשון של השנה החדשה, חשף את השם הנבחר של הבנק: One Zero. 

הרפרנס של השם הוא כמובן לשפה הבינארית עלייה מבוססת פעילות המחשבים והטכנולוגיה. "חיפשנו שם שלא יהיה דומה לשמות של הבנקים שכולנו מכירים", מסר גל בר דעה, מנכ"ל הבנק. "one zero הוא כמובן ניצחון הטכנולוגיה, בנק שעוד לפני שהתחיל ללכת כבר דובר 3 שפות".

הבנק הדיגיטלי הראשון  ONE ZERO הוא הבנק העצמאי הראשון שקיבל רישיון מבנק ישראל אחרי יותר מ-43 שנה. הבנק פיתח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, שלטענת הבנק יאפשר ללקוחות שירותי בנקאות מתקדמים ולנהל את התקציב והחסכונות.

תחילה, האנשים שנרשמו לרשימת ההמתנה שמונה 60 אלף איש יוכלו להצטרף לבנק. בתחילת החודש הודיע הבנק על גיוס 120 מיליון דולר, בין היתר מהבנק השוויצרי יוליוס בר, ענקית הטכנולוגיה הסינית Tencent וקבוצת הפיננסים SBI. לבנק, שאמור להתחיל את הפעילות הרשמית בתחילת 2022, בריאיון ל-Business אמר אז שוקי אורן, יו"ר הבנק, על היעדים והמטרות של הבנק.

 

 

אורן ציין כי הכניסה של השחקנים הבינלאומיים מקנה ביטחון למשקיעים וללקוחות. "אנחנו מבחינתנו רואים את זה כציון דרך מאוד חשוב", הוא אומר. "עד היום ראו את זה כמופע של אדם אחד, אמנון שעשוע (שימשיך להיות בעל השליטה בבנק). אנחנו הקמנו בנק. אנחנו כמובן צריכים את הסכומים המשמעותיים כדי לפתוח פעילות, אבל בעיניי המשקיעים האלה זה הרבה מעבר לכסף. העובדה שהמשקיעים האלה נכנסו היא בשבילנו ציון דרך מאוד חשוב זה סוג של ביטחון שגופים בקנה מידה כזה שחיים את עולם הפיננסים בעולם נכנסים אלינו ורואים בנו בשורה". 

אורן ציין שאמנם הבנק ממקד את הפעילות שלו בישראל, אך מבחינתו בעתיד הוא יכול להתרחב למקומות אחרים בעולם. "זו תפיסה שונה עם טכנולוגיה שונה שיכולה להשפיע גם מחוץ לישראל", הוא אומר וציין שזה חלק ממה שהניע את השחקנים הבינלאומיים להשקיע. "יוליוס בר מנהלים חשבונות ביותר מחצי טריליון דולר, הם גם מסתכלים איך העולם הזה הולך להשתנות. מבחינתם מדובר במשהו שיכול לשנות גם את המודלים שלהם. הרצון שלנו הוא לשבש (disrupt) את עולם הבנקאות". 

שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי הראשון (צילום: ינאי יחיאל, יח"צ)
שוקי אורן, יו"ר הבנק | צילום: ינאי יחיאל, יח"צ

"הכוונה היא להתרחב מחוץ לישראל", הוא מדגיש. "חשוב לנו להיות ממוקדים, אנחנו רוצים להצליח קודם בשוק הישראלי. אנחנו בהחלט מסתכלים מחוץ לישראל, התחלנו לפעול ואנחנו בודקים מה קורה בעולמות אחרים. מלכתחילה חשבנו להקים דברים שיכולים להצליח מעבר לישראל, החיבור של גופים בינלאומיים יכול לעזור בהמשך הדרך".