מתקפות הסייבר האחרונות על בית החולים הלל יפה ועל חברת אירוח האתרים סייבר סרב, שבין היתר מפעילה את אטרף, אתר ההיכרויות לקהילה הגאה, ממחישות את גודל האיום, והסיכונים האפשריים בדליפת מידע אישי מחברות פרטיות. "הבעיה היא שמדברים על התקיפות במקום על הצורך של החברות לאבטח ולהצפין את המידע", אמר אחד ממייסדי חברת הסייבר הישראלית ארמיס נדיר יזרעאל ל-Business.
“מבחינת החברה הפגיעה לרוב מסתכמת בשם המותג, אבל הנפגעים האמיתיים הם הלקוחות חסרי האונים שהפקידו את המידע שלהם, ואין דבר שהם יכולים לעשות במקרה של תקיפת סייבר", הוסיף. "בישראל אין מספיק מודעות לנושא הזה, אף אחד לא מטיל על החברות אחריות להתמגן, ואין מי שיפקח שחברה שחוותה תקיפת סייבר תתמגן לאחר מכן כראוי".
"בארה"ב לדוגמה, ענקית דירוג האשראי אקוויפקס נקנסה וכל השדרה הניהולית של החברה הלכה הביתה לאחר שמידע פיננסי של 150 מיליון אמריקאים נחשף", הוסיף יזרעאל. "חברות צריכות לקחת אחריות על הלקוחות שלהם. מנכ"ל צריך לקום בבוקר ולדעת שהוא אחראי למידע של הלקוחות שלו, ואי אפשר לשמור מידע של לקוחות בצורה שאינה מוצפנת ומוגנת".
המקרה של הילל יפה העיר את התרדמת של הגופים השונים בכל מה שקשור להתגוננות מפני מתקפות סייבר. ול-Business נודע שבתי החולים הגדילו את ההתעניינות באבטחה. "עלויות המיגון לבתי החולים הן זניחות ביחס לעלויות שייגרמו כתוצאה מפגיעה", מוסיף יזרעאל שהחברה שלו הציעה לאחרונה מיגון חינם לבתי החולים לחצי שנה. "ועוד יותר אם ביה"ח משלם בסופו של דבר כופר".