חברת הסטארטאפ הישראלית Trigo המפתחת טכנולוגיה לסופרמרקטים אוטונומיים הודיעה היום (חמישי) כי היא נכנסת לראשונה לשוק האמריקאי בשיתוף פעולה עם Wakefern, רשת הסופרמרקטים השיתופיים הגדולה בארה"ב.
החברה פיתחה טכנולוגיית ראיה ממוחשבת שמאפשרת לקונים לאסוף את המוצרים בעגלת הסופר ולצאת מבלי לעבור בקופה, ובכך תתחרה באמזון שהשיקה שירות דומה ברחבי ארה"ב. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שהלקוח אסף באמצעות שילוב של מצלמות וטכנולוגיית בינה מלאכותית, שמנתחת את התמונות. בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של רשת החנויות.
רשת Wakefern שבה תופעל הטכנולוגיה של החברה הישראלית נוסדה ב-1946 והיא מפעילה 360 חנויות סופרמרקט, תחת המותגים Fairway ,ShopRite ו-Price Rite. החנויות פרוסות לאורך החוף המזרחי של ארה״ב: ניו יורק, ניו ג׳רסי, קונטיקט, פנסילבניה, מרילנד, דלאוור, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, רוד איילנד ועוד.
טריגו התרחבה בשנה האחרונה באירופה כשהטמיעה את הטכנולוגיה ב-2 חנויות אוטונומיות של רשת Tesco בלונדון, ברשת החנויות הגרמנית REWE בקלן, וברשת הדיסקאונט הגרמנית Netto שלאחרונה הכריזה על פתיחת חנות סופרמרקט אוטונומי במרכז מינכן.
לדברי החברה, המערכת תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות של האיחוד האירופי וארה"ב וכי אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים. המערכת מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.
"טריגו נכנסת לארה״ב עם אחת מקמעונאיות המזון הגדולות ביותר בארה״ב", מסר מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו. "זוהי הבעת אמון משמעותית מאוד בטריגו, מקמעונאית ענק אשר מייעדת את הטכנולוגיה לשימוש בחנויות שלה אשר רובן בגדלים של אלפי מ״ר. טריגו הינה החברה היחידה בעולם אשר מסבה חנויות בגדלים כאלו מחנויות מסורתיות לחנויות אוטונומיות. יתרה מכך, זוהי כניסה ראשונה שלנו לתחום הרשתות השיתופיות, שכולל אלפי קואופרטיבים שונים ודומיננטי מאוד בעשרות מדינות ברחבי העולם. המהלך ינגיש את טכנולוגית הראייה הממוחשבת לקמעונאים עצמאים, מה שמגביר את היכולת שלהם להתחרות מול אמזון ולאפשר חווית קניות ללא קופות מחד ואימוץ שיטות ניהול מבוססות דאטה מאידך".
טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה גייסה מאז הקמתה 104 מיליון דולר ממשקיעים מובילים בהם הרשתות REWE ו-Tesco ופועלת בשיתוף פעולה עם שופרסל בישראל. כיום מועסקים בחברה כ-180 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה מגייסת אנשי פיתוח בתחומי בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, הנדסה וכן מנהלי מוצר, אופרציה ותמיכה. טריגו מציעה לקמעונאי מזון מגוון פתרונות נוספים בשם StoreOS, הכוללים אוטומציה של ניהול מלאי, אופטימיזציה של תמחור, אבטחה ומניעת הונאה ושיווק מבוסס מיקום. הטכנולוגיה מספקת תובנות מהירות שמאפשרות להגביר את יעילות הניהול והתפעול של הרשת.