ענקית משחקי המובייל הצרפתית Voodoo הודיעה היום (חמישי) כי תרכוש את חברת הגיימינג הישראלית Beach Bum בעסקה המוערכת במאות מיליוני דולרים. "אנחנו בעננים", סיפרו קרן מרום ושחר שצלקה ממייסדי החברה הישראלית.
"ההחלטה למכור התבשלה בשנה האחרונה", סיפר שחר שצלקה, ממייסדי החברה, ל-Business. "אחרי ריצה של 6 שנים הגיעה הנקודה למכור או לחבור לגופים אחרים. לא יצאנו בבידינג מסודר, אבל קיבלנו כמה הצעות ווודו פנו אלינו ממש במקרה".
ההתמחות של Beach Bum תעזור לענקית הצרפתית להרחיב את פורטפוליו המשחקים שלה. וודו מתמחה בקטגוריה שנקראת הייפר קאז'ואל, משחקים בעלי טראפיק גבוה כשהמודל העסקי הוא רווח מפרסומות. "אנחנו מהצד השני שכמעט אין לנו פרסומות", הסביר שצלקה. "אנחנו יודעים להביא הרבה תוכן לשחקנים".
החברה הישראלית, שהוקמה ב-2015 על ידי המייסדים גיגי לוי ואורי שחק, ממייסדי פלייטיקה, קרן מרום ושחר שצלקה, מתמחה בפיתוח והתאמה למובייל של משחקי קלפים ולוח קלאסיים. מאז הוקמה, הפכה החברה למובילה בקטגוריה עם יותר מ-2 מיליון משתמשים פעילים בחודש. שני המשחקים המובילים שלהם - Lord of the Board (ששבש) ו- Spades Royale (קלפים) נמצאים בין 25 המשחקים עם ההכנסות הגבוהות ביותר בקטגוריית המשחקים הנצחיים (evergreen). "השחקנים במשחקים שלנו מאוד לויאליים", מסביר שצלקה. "הוא עדיין מוגדר כנישתי ולא עם מיליוני התקנות כמו בקטגוריות אחרות. אבל, אם מייצרים מוצרים איכותיים ועוטפים אותם בחבילות תוכן כמו תחרויות וצאלנג'ים. ואפשר לייצר רווח".
החברה תמשיך לפעול באופן עצמאי בישראל והיעד הוא להשיק שלושה משחקים נוספים עד סוף השנה ולצורך כך היא מתכננת גיוס מאסיבי של כוח אדם. "אפשר להתמקד בהצלחה של כל העובדים", אמרה קרן מרום. "בזכותם הצלחנו להביא את החברה לכאן. יש לנו דרך ארוכה עם כל העובדים ונמשיך לצמוח, כמובן שאנחנו מגייסים עובדים חדשים".
הכנסות Beach Bum ב-12 החודשים האחרונים מוערכות בכ-70 מיליון דולר. "אני מאוד גאה במייסדים ובצוות של החברה", מסר גיגי לוי, מייסד שותף ויושב הראש בפועל של Beach Bum. "שבנו חברה מדהימה שמובילה את הקטגוריה. זו התוצאה של כישרון ענק ועבודה קשה ולא יכולתי להיות שמח יותר בשביל הצוות. אני מאמין שהחיבור בין החברות ייצר כוח על בעולם המשחקים".
את Voodoo ייצגו בעסקה עוה"ד יניב אהרונוביץ, תמר קרונגרד ונדב בוכבלטר ממשרד תדמור לוי ושות'. וודו נוסדה ב-2013 והפכה ליצרנית מובילה של משחקים למובייל עם יותר מ-100 משחקים ומעל מיליארד משתמשים ברחבי העולם. מטה החברה ממוקם בפריז עם משרדים נוספים במונטפלייה, ברלין, אמסטרדם, ברצלונה, לונדון ועוד.