חברת סיטי טרנספורמר הישראלית חשפה היום (ראשון) את הדגמים החדשים לרכב החשמלי המתקפל שלה. למרות שמדובר בדור השביעי של הרכב, הוא יהיה הראשון שעומד בתקנים האירופאים וישווק באירופה ובישראל. המכוניות הראשונות, שצפויות לעלות 45 אלף שקל (לפני מס), אמורות להגיע לישראל ב-2023.
סיטי טרנספורמר חברה ליצרן גרמני לטובת ייצור הרכבים. הרכבים מתוכננים בעיקר לנסיעה בעיר ומאיצים למהירות של עד 90 קמ"ש, כאשר מרחק היעד לנסיעה בין טעינות הוא 120 קילומטר עם הפעלת מזגן ו-180 קילומטר ללא מזגן.
הרכב לא נדרש לעבור מבחני ריסוק, שכן הוא משתייך לקבוצת קוודרוסייקל, רכבים זעירים שבין אופנוע לרכב. גלגלי המכונית יכולים להתכווץ לגודל של מטר אחד ובכך לאפשר מציאת חניה ומעבר במעברים צרים. הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר.
לדברי מנכ"ל החברה אסף פורמוזה לחניה אחת יכולים להיכנס שלושה רכבים. "כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה", אמר במסיבת העיתונאים. "כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע".
החברה הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול התנידות אישית, שיתופית ומסחרית בערים ברחבי העולם. ערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חניה, וזיהום אוויר. מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה- ד"ר בהנדסת מכונות אונ' בן גוריון, בעברו הקים וניהל את חברת הסטארט אפ "מוב אנד דייט". את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון הקיפול הייחודי של הרכב.