אינטל הכריזה הלילה (שלישי) כי תתחיל לייצר במפעליה שבבים לקוואלקום, והציגה מפת דרכים חדשה להרחבת שירותי ה"foundary" (ייצור שבבים לחברות אחרות) במטרה להדביק את המתחרות TSMC וסמסונג ולהחזיר לעצמה את ההובלה בשוק ייצור השבבים עד שנת 2025.  

החברה הודיעה כי בנוסף לקוואלקום, אינטל תייצר גם מארזי שבבים עבור אמזון. החברה הובילה את שוק ייצור השבבים במשך שנים, אך הפסידה את ההובלה ל-TSMC וסמסונג ששירותי ה”foundary” שלהם עזרו למתחרות של אינטל בייצור השבבים.

ההחלטה להפוך ליצרנית שבבים לחברות אחרות מהווה שינוי מהותי באסטרטגיית החברה שעד עכשיו ייצרה רק שבבים לעצמה. שתי הלקוחות הראשונות הן אמזון וקוואלקום, ששולטת בייצור שבבים לטלפונים סלולריים. החברה תשתמש בשבבי A20 של אינטל, שמבוססים על טכנולוגיית טרנזיסטור חדשה שתעזור בהפחתת צריכת החשמל.

אמזון שמייצרת לעצמה את השבבים עבור אמזון ווב סרוויס (AWS), עדיין לא תשתמש בטכנולוגיית ייצור השבבים של אינטל, אבל תשתמש בטכנולוגיית המארזים של אינטל.

 

אינטל לא חשפה את הרווחים הצפויים משני הלקוחות החדשים, אך מנכ"ל החברה פט גלסינגגר הגדיר את שיתוף הפעולה עם קוואלקום כ"נושא בעל משמעות אסטרטגית. קוואלקום נהגה לאורך השנים לעבוד עם כמה שותפי “foundary", לפעמים אפילו עבור ייצור אותו השבב.

השאלה המהותית שנשאלת היא האם אינטל תצליח לעמוד בהבטחות ולהדביק את הפער שנוצר אחרי שנים של עיכובים תחת ניהולו של המנכ"ל הקודם בריאן קרזניץ'. רק לפני שבועות ספורים הודיעה אינטל על עיכוב בפתיחת מרכז דאטה חדש.