הצמיחה החדה שחווה ההייטק הישראלי בשנים האחרונות איפשרה לפתוח את השורות גם לעובדים שאינם יוצאי 8200 או בעלי רקע טכנולוגי.
חברת הסייבר Panorays, המפתחת ומנהלת פלטפורמה אשר מאפשרת לחברות ולארגונים לאתר חולשות אבטחה בקרב הספקים, התרחבה בשנה האחרונה וקלטה עשרות עובדים חדשים בארץ ובארה"ב. זאת על רקע העליה בביקוש למוצר ההגנה על החברה, בעקבות התקפות הסייבר הגדולות שחלקן הגדול התחילו והתרחבות באמצעות שימוש של ההאקרים בשרשרת ההפצה.
החלטנו למנף את הצמיחה של החברה ולעודד גיוון של ההון האנושי שלה. אנחנו מאמינים מאוד בגיוס של אנשים על סמך היכולות והפוטנציאל שלהם ולא רק על סמך ניסיון קודם או רקע מוכח בחברות טכנולוגיות. חלקם השתלבו במחלקת Customer Success שמטפלת ומלווה את הלקוחות מרגע ההתקשרות ולכל אורך הדרך, אחראית לשביעות הרצון של הלקוחות ולוודא שהם מקבלים את הערך מפלטפורמת Panorays. הערכים שלנו בנושא של גיוון והכלה באים לידי ביטוי בשטח בביצועים מעולים, חשיבה יצירתית, פתרונות מחוץ לקופסא ועבודת צוות מפרה.
עליזה מסטל, כיום מנהלת הצלחת לקוחות ב-Panorays, עשתה מעבר חד מתחום ריפוי בעיסוק לילדים לעולם ההייטק. ״בתחילת דרכי כמרפאה בעיסוק כל כך אהבתי את העבודה, כך שפחות הפריע לי התנאים הלא מתגמלים. התלהבות הראשונית וההנאה מהמקצוע פחתה, החוסר עובדים במקצועות הבריאות הגביר את רמת הלחץ היומיומי והפער בין ההשקעה שלי לבין התנאים הלך וגדל. שמעתי מחברים על האווירה החברותית ועל חוויתם החיובית בהייטק ורציתי את זה לעצמי, אך הייתי בספק לגבי האפשרות שאמצא משרה שתתאים לי. שוחחתי עם ידיד שעובד בהצלחת לקוחות ב-Panorays והאופן שבו הוא דיבר על החברה, המייסדים והעובדים נתן לי את הרגשה שזה מקום שיכול להתאים לי. תהליך המיונים הפתיע אותי בכך שהרגשתי שותפה מלאה לתהליך ולא 'עוד מועמדת'".
"לא נאלצתי לחכות ימים לעדכונים על הסטטוס שלי, וככל שהתקדמתי בתהליך, אף קיבלתי פידבק מהמראיינים, דבר אשר תרם לי ליכולת שלי להעריך את סיכויי", הוסיפה. "המציאות בפנורייז אפילו טובה יותר ממה שציפיתי- אני נהנית מהעבודה עצמה והכי חשוב, מרגישה שיש לי קולגות שרוצים לקדם אותי מקצועית ושאני גם מתחברת אליהם אישית. ב-Panorays רואים את הפוטנציאל שלי ואת הכישורים שאני מביאה לתפקיד, דברים שיכולים להיות בר השוואה לניסיון קודם בהייטק. בריפוי בעיסוק צברתי כישורים רבים, ואחד מהם זה לזהות את הקשיים והצרכים של אחרים ולפתור בעיות בצורה היעילה והנכונה ביותר, מיומנות שבולטת כנדרשת גם בתחום של Customer Success. ההמלצה שלי לאחרים שמחפשים לעשות שינוי, זה להאמין שיש חברות שמחפשות אותך ושרואות בך פוטנציאל, זאת החברה שתהיה שווה את מעבר.״
ערן אלפרט הצטרף כמנהל הצלחת לקוחות בפנורייז לאחר 15 שנים כמורה לאנגלית. "ההחלטה לעבור להייטק התבשלה אצלי במשך שנים, אבל לא הבשילה לכלל מעשה. מאוד אהבתי את מקצוע ההוראה, אבל התנאים בהם מורים נדרשים ללמד הפכו מאתגרים, ויותר מכך, הזליגה של העבודה לתוך חיי היום יום הייתה לעיתים מוגזמת, כולל הורים ותלמידים שמתקשרים בשעות מאוד חריגות, הציפייה להיות זמין כל הזמן וכו׳. לאחר שעברתי תאונת דרכים והתברר לי כי לא אוכל להמשיך ללמד בעמידה, החלטתי בסופו של דבר לעשות את הצעד. בזמן שהייתי בהתאוששות עם גבס בבית החלטתי לשלוח קורות חיים למספר חברות, מתוך ראייה קדימה שלהוראה לא אוכל לחזור. החוויה שלי בפנורייז היא לא פחות מיוצאת דופן. השתלבתי די מהר בצוות ה-Customer Success ומצאתי תחום עניין חדש. עבודה עם אנשים טובים שמעריכים אותך ואת הזמן שלך זה משהו מאוד מרענן עבורי. אני חושב שיש יתרונות ברקע שאינו אופייני להייטק. הפריזמה דרכה אתה מסתכל על התחום היא אחרת ויש לך כיווני מחשבה שלאחרים אין. מצד שני גם חסרים הרבה כיווני מחשבה היות ואתה חסר ניסיון בתחום ואותם צריך להשלים עם ליווי נכון בתחילת הדרך."
״קליטת עובדים ללא רקע או ניסיון בעולם ההייטק אמנם מחייבת השקעת משאבים רבים יותר בלימוד והדרכה מאשר עובדים בעלי רקע קודם, אך במידה וזיהינו עובד עם היכולות והתכונות המתאימות, השקעה זו כדאית ומשתלמת.״ אומר יפתח אריאב, VP Customer Success ב-Panorays. ״בתקופת ההכשרה, אשר נמשכת מספר חודשים, אנו דואגים להקנות לעובד זה את הידע המקצועי והמתודולוגי, כמו גם את הכלים הטכניים שיסייעו לו בתפקידיו. הניסיון מלמד שסוג זה של ליווי ותמיכה משתלם לשני הצדדים. העובד מעריך את ההשקעה והאמון שניתנים בו בתהליך קליטתו בחברה, ומבטא זאת במוטיבציה, מסירות ומחוייבות גבוהה בעת ביצוע התפקיד, הן מול עמיתיו לצוות העבודה ובמיוחד מול הלקוחות שהינם מהות עבודתנו.״
חברת הסייבר Panorays, מפתחת פלטפורמה לאיתור וניהול חולשות אבטחה בשרשרת אספקה של ארגונים בצורה קלה ואוטומטית. היא נותנת מענה לאחת מנקודות החולשה של ארגונים, שהתוקפים מתקשים לחדור אליהם בצורה ישירה ולכן הם עושים זאת באמצעות ספקים של אותן חברות. שיטה זו הפכה לנפוצה בשנים האחרונות והניעה כמה מהתקפות הסייבר הגלובליות הרחבות ביותר.
מאת לנה וטמכר, Global VP People בחברת Panorays
d&b - לדעת להחליט