כל אחד מאיתנו, כנראה בשלב כזה או אחר בחייו, השתייך או רצה להשתייך לקהילה מסוימת. בעבר הלא רחוק, הקהילות הנגישות סביבנו היו השכונה שבה גדלנו, בית הספר, הקולגות בעבודה, וכמעט כל מקום שדרש אינטראקציה פיזית בין אנשים. עם השנים, יחד עם התקדמות הטכנולוגיה, הצורך להיות שייך או להיות חלק,  מבוסס יותר ויותר על מרכיב וירטואלי בראי עליית הרשתות החברתיות, ופחות על יחסים בינאישיים פיזיים. הקהילתיות הוירטואלית עולה לאחרונה שלב, ואחת הדוגמאות הבולטות לכך אלו קהילות פעילות הנוצרות סביב משחקי המובייל, בתחום הגיימינג.

מוניטיזציה, הוא תחום שחלקכם כנראה שמעתם עליו, אבל אולי לא כל כך יודעים מה עומד מאחוריו. תפקידו הוא לעצב את חוויית השחקן, כדי לספק לו חוויה מהנה וייחודית שמותאמת לצרכים שלו. על מנת לפשט, נסו להקביל את זה למה שעוסק בו אדריכל שהתבקש לעצב סופרמרקט חדש. בשלב ראשון, יש לתכנן את המבנה ואת התשתיות. קודם כל, יציב את הכניסה לסופר במיקום מרכזי וימקם מדפים בגדלים שונים ובגבהים שונים, בהתאם למוצרים השונים שהלקוחות מחפשים לרכוש. כמובן שהוא ירצה למקם את הקופות ליד היציאה כדי לייצר זרימה טבעית ביותר של התנועה בסופר. אחרי שמבנה הסופרמרקט מוכן – מתחיל תהליך המוניטיזציה. פה, כבר נעשית חשיבה יותר ספציפית, כמו למשל, היכן למקם כל מוצר ולהכניס עניין לתהליך הרכישה על ידי תחרויות/ משחקונים, או בהגה של סופר – "מבצעים" כמו "קנה וקבל" כדי לענות על צרכי הלקוחות ולכוון אותם אל היעד. כמו כן, יצירת פעולות שמתאימות את החוויה ללקוח ספציפי כמו - "ערכה להכנת ארוחת ערב בסגנון אסייתי" במחיר מיוחד. ככל שהסופר ידע לייצר חוויה ייחודית ביותר לכל לקוח במקום אחד, כך אותו לקוח גם ירצה לחזור לקניות בסופר הזה.

בתחום שלנו, האתגר המרכזי הוא להתאים את החוויה לכל שחקן, ללא היכולת לפגוש ולדבר איתו ישירות. ניתוח התנהגותי מבוסס נתונים הוא המפתח להתאמה זו. בפאפאיה, אנחנו מתמקדים בלמידה עמוקה של הנתונים הללו כדי להבין ולענות על צרכי השחקנים, ולייצר חוויית משחק אותנטית ומרתקת. לאחר חיבור הנתונים לכדי סיפור, האירועים והתוכן הרצויים נבדקים בתהליך שנקרא A/B Testing ובאמצעות פלטפורמות ייחודיות וחדשניות שפיתחנו בפאפאיה, אנו מתאימים כל מימד במשחק למידותיו הייחודיות של כל שחקן.

כאן, נכנס לתמונה האופי השונה של חברת פאפאיה. בשונה מחברות אחרות, המשחקים אותם אנו מפתחים מתמקדים ב-לאתגר את המשתמשים שלנו. לכן, אנו מייצרים למשתמשים אפשרות להציב לעצמם אתגרים ולמדוד את היכולת שלהם מול עצמם וגם מול השחקנים האחרים. הדרישה שלנו מהמשתמש ללמוד משחק חדש, לפתח יכולות ולהמשיך להשתפר באופן מתמיד, מספקת עניין רב לשחקנים מסביב לעולם. האפשרות להתחרות מול שחקנים אחרים ואף להשתפר ולנצח, מייצרת תחושת סיפוק והישגיות אמיתית.

כחובב משחקים מושבע, אחד הדברים שתמיד הכי דיברו אליי הוא הסיפור שנוצר סביב כל משחק וכמובן, האלמנט החברתי שבו. אחד הרגעים הכי זכורים לי הוא משחק הטטריס שקיבלנו כילדים, משחק שהפך מפרטני למשחק משפחתי מרכזי. במקום לשחק לבד, שיתפנו פעולה, ייעצנו זה לזו, ולעיתים אף נאבקנו, גם עם ההורים, על השיא המשפחתי. כך משחק המיועד לשחקן יחיד, הפך לחוויה היוצרת חיבור וקהילתיות.

לכן, כיום, תחום המוניטזציה בכלל, ובפאפאיה בפרט, מתמקד מאוד בלהביא את חוויות המשחק השונות הקיימות ב"עולם האמיתי" גם אל החווית המשחק במובייל האישי של כל אחד. זהו האתגר האמיתי של התפקיד, כפי  שאנו תופסים אותו בפאפאיה. מיום ליום, אנו פועלים כדי לקחת את חווית השחקן צעד נוסף קדימה ולספק למשתמשים חוויה שתחבר בין העולם האמיתי, למשחק המובייל, לא רק דרך מאפייני המשחק עצמו, אל על ידי יצירת קהילות ייחודיות שיתנו למשתמשים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר, שלם יותר.

בעידן שבו הטטריס הפך לאייפון עם אינספור משחקים בכף היד, האתגר שלנו בפאפאיה הוא לשלב בין מוניטיזציה ליצירת קהילות חזקות. אנחנו עושים זאת על ידי התאמה מדויקת של תוכן המשחק לשחקן הפרטי, תוך יצירת תחרויות ומשימות משותפות המאפשרות לשחקנים מכל העולם להתחבר ולשתף פעולה. המטרה שלנו היא לא רק להציע חוויה מרתקת ואישית בעולם הווירטואלי, אלא גם ליצור תחושת שייכות וחברות בתוך הקהילה המגוונת של המשחקים. המסע הזה, שמחבר בין העולם הווירטואלי למציאות, הוא הלב של חוויית המשחק שאנו מבקשים ליצור.

 

מאת בן קצאל, Head of Monitization, פאפאיה PAPAYA

 

***
כתבה שיווקית בחסות פאפאיה PAPAYA. הכתבה נערכה ע"י מערכת Duns 100