חשוב שנבין תחילה מהו אותו מושג מיתוג אישי. מיתוג אישי הוא שונה ממיתוג עסקי של החברה, הארגון, או המשרד, והוא חשוב כיום לא פחות ממיתוג עסקי. מיתוג אישי משפיע על החלטות של אנשים, הוא החיבור המפתח שלנו לדייק את ה"סיפור" סביב החזון והערכים שלנו, בדרך לגיוס עובד למשרה הבאה או שותפות חדשה.

במיתוג אישי, הכוונה להתרשמות של הסביבה, של הקהילה המשפטית או העסקית - איך אנו נתפסים בעיניהם, מהו אותו מוניטין אישי שלך בעיני הסביבה? במילים פשוטות, מה אותו מוניטין וערך ייחודי שאתה מביא איתך? אם נצא מתוך נקודת מוצא שאנשים מעדיפים לקנות שירותים באמצעות עטיפה של "סיפור ועלילה" ולא במכירה ישירה ואגרסיבית, יהיה לנו קל להבין כי כמעט כל אחד ואחת צריכים להתחיל למתג את המיתוג האישי שלהם ולהבין תחילה היכן החוזקות שלהם ובמה חשוב להם להתמקד. 

אנחנו מכירים כמה זמן ומאמצים אנשים משקיעים כדי לרכוש השכלה והכשרה בלימודים מתקדמים, או המשך המגמה של התרחבות מדריכי הדירוג המשפטיים, בעיקר מדריכי הדירוג הבינלאומיים, המדרגים גם עורכי דין בדירוגים אישיים, ולא רק בדירוג חברה או משרד. כך זה עובד גם בצד ההפוך - כשנרצה לפטר או לצמצם במערך כוח האדם את אותם עובדים שיש להם ניקוד נמוך במיתוג האישי, אלה יישארו מאחור באפשרות להתקדם או לקבל העלאת שכר באותה פירמה או ארגון. 

כמה טיפים לחידוד ודיוק המיתוג האישי:

  1. בחנו מה החוזקות שלכם: כלומר, אותו יתרון יחסי, והוכחה מקצועית ואישית שתוכל להציג במה אתה מצטיין בעבודה, במה אתה הכי נהנה בעבודה שלך, מה התרומה שלך בתפקיד או פיתוח תחום העיסוק שלך.
  2. הפגנת נוכחות ויצירת קשרים במעגלים השונים - המלצה להגדיל ולחזק את הקשרים בקהילה שלכם, ובקרב מעסיקים לשעבר וממליצים שלכם. 
  3. תתארחו ותרצו ככל שתוכלו בפורומים מקצועיים שונים, פרסמו והגיבו בפורומים, קבוצות מקצועיות ברשתות כמו לינקדאין, פייסבוק ועוד, וחזקו קשרים מקצועיים ושיתופי פעולה עם אנשים בתחומים שלכם או כאלה שיכולים לתרום ולתת לכם ערך. 
  4. דרך מקובלת נוספת היא לחשוף ולשתף מהידע ומומחיות שלכם, באמצעות יח"צ, מינוף וכתיבת מאמרי דעה בכלי התקשורת, ושיתוף הפרסום ברשתות החברתיות. כך תוכלו לרכוש לכם קהל עוקבים נאמן לפרסומים שלכם.

לסיכום, אל תמתינו למחר שמישהו אחר ימליץ בשיטה המסורתית של "חבר ממליץ על חבר". פרסמו, שתפו את המיתוג האישי שלכם, ותספרו במעגלים שלכם מה הופך אתכם לבעלי ערך עם אמירה ייחודית. 

מאת לימור גורביץ מייסדת, יועצת פיתוח עסקי, רגולציה ומדיה בלימור גורביץ תקשורת.