בעולם טרום קורונה, ניהול הפרויקטים שהתנהלו בחברה בוצע בפגישות פרונטליות כמעט באופן בלעדי, כאשר רק פגישות עם גורמים מחו"ל נעשו באמצעים טכנולוגיים.
בשלבי הייזום צוות ניהול הפרויקט היה נפגש עם הלקוח באופן אינטנסיבי עד לבניית הפרוגרמה והבנת צרכי הפרויקט. בשלבי התכנון, היו נפגשים מנהלי התכנון מהחברה עם כלל המתכננים על בסיס פגישות מחזוריות (שבועיות, דו שבועיות), ובשלבי הביצוע היו נפגשים מנהלי התכנון מהחברה על בסיס פגישות מחזוריות או לפי הצורך עם הקבלנים השונים. שיחות וידאו היו משמשות רק עבור לקוחות ו/או פרויקטים הנמצאים בחו"ל ובאופן מצומצם.
מחוץ לפגישות הפרויקטליות, מנהלי הפרויקטים היו מגיעים למשרד באופן קבוע לצורך השלמת העבודה הנדרשת מעבר לפגישות.
בתקופת הקורונה השתנה מתווה העבודה בתחום ניהול הפרויקטים עקב האיסור בפגישות פרונטליות והסגרים, ורוב הפגישות בוצעו במתכונת של פגישות וידאו. המשרדים נשארו ריקים ברוב הזמן, ונקטעה כל אינטראקציה בין מנהלי הפרויקטים השונים. גם לאחר סיום ההגבלות מתקופת הקורונה עדיין נמשכה העבודה מרחוק ברוב הפרויקטים בשלבי התכנון.
כחלק מאופי החברה אנו מעודדים שיתופי ידע בין העובדים המגיעים מרקעים שונים, ניסיון מקצועי הנע בין פרויקטים של מגורים, תעסוקה ומסחרי, תשתיות ותעשיה, ומקצועות שונים הכוללים הנדסת חשמל, מכני, אזרחי ואדריכלות. המגע הבין אישי במפגשים במשרד, נוצל לגיבוש החברה ושיתוף בידע של מנהלי הפרויקטים לרוחב החברה, כחלק מצורת העבודה המשותפת של החברה ולימוד הדדי של נושאים מקצועיים ורכים.
לאחר סיום ההגבלות עדיין אין חזרה מלאה לשגרה אשר מאפשרת את המגע הבין אישי והלא פורמלי בין העובדים. מעבר לעבודה היברידית מאפשר חזרה חלקית בלבד לתרבות זו. לצורך וידוא שהעובדים ייפגשו הנהגנו בחברה את החובה להגיע לפחות יומיים בשבוע למשרדים, ועבודה מהבית מתאפשרת רק ביום אחד מהשבוע. בנוסף ביום אחד בחודש מכנסים את כלל העובדים להדרכה ועבודה מהמשרד, וכך ייצרנו מפגש של כלל העובדים בחברה.
שיתוף הידע והניסיון, עדיין לא חזר למצב של לפני הקורונה, אך זהו צעד אחד בכיוון שלנו לחזרה לשגרה.
מאת גיא גולן, מנכ"ל WDI
***
כתבה שיווקית בחסות WDI. הכתבה נערכה ע"י מערכת Duns 100